تور فیلیپین ارزان: پارک اقیانوس مانیل، تماشای بزرگ ترین آکواریوم فیلیپین

به گزارش تور ایتالیا ارزان، پارک اقیانوس مانیل | Manila Ocean Park

اقیانوس همواره یکی از جالب ترین گنجینه های طبیعی برای اکتشاف بوده است اما هر کسی نمی تواند به آسانی در اعماق آب غواصی کند و دنیای اقیانوس ها را از نزدیک ببیند. با تمام این حرف ها، اگر همواره تماشای اعماق اقیانوس ها یکی از آرزوهایتان بوده ناامید نشوید چون می توانید به سراغ آکواریوم های بزرگی بروید که تکه ای از اقیانوس های واقعی هستند. یکی از این آکواریوم های مجذوب کننده که دنیای خارق العاده اقیانوس ها را به تصویر کشیده پارک اقیانوس مانیل است که می توانید با خانواده یا دوستانتان به آنجا بروید و از ماجراجویی و بیدار شدن کودک درونتان لذت ببرید. می خواهیم درباره پارک اقیانوس مانیل در فیلیپین حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تور فیلیپین ارزان: پارک اقیانوس مانیل، تماشای بزرگ ترین آکواریوم فیلیپین

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین ارزان همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

پارک اقیانوس مانیل

پارک اقیانوس مانیل (Manila Ocean Park) آکواریومی شهری در مانیل مرکز فیلیپین است که در پشت جایگاه تماشاچیان در پارک ریزال قرار گرفته است و در سال 2008 افتتاح شده است. این پارک اولین و بزرگ ترین آکواریوم فیلیپین و همینطور یکی از برترین آکواریوم های عمومی جهان است به طوری که به خصوص بچه ها از بازدید از آن خیلی ذوق زده می شوند چون در اینجا می توانید گونه های مختلف اقیانوسی را از نزدیک ببینید. این پارک جایی عالی برای کسانی است که به موجودات دریایی و تماشای جهانی اقیانوس ها علاقه دارند و به خصوص در تابستان و تعطیلات مملوء از گردشگرانی است که نه فقط از مانیل بلکه از دیگر نقاط جهان به اینجا آمده اند. هزینه بازدید از این پارک برای بزرگسالان 400 و برای بچه ها 300 پزوی فیلیپین است.

این پارک جاذبه های زیادی دارد و برای تماشای بخش های مختلف آن باید یک روز کامل وقت بگذارید، برخی از جاذبه های این پارک را معرفی می کنیم:

  • آکواریوم

مهمترین جاذبه پارک اقیانوس مانیل، آکواریومی بزرگ است که 14 هزار موجود دریایی در آن زندگی می نمایند که از این تعداد 277 گونه، بومی جنوب شرقی آسیا هستند. این آکواریوم با 3 هزار متر مکعب از آب خلیج مانیل پر شده تا برای زندگی موجودات دریایی مناسب باشد و از 7 بخش جداگانه تشکیل شده که در هر کدام از این بخش ها با جهانی متفاوت و هیجان انگیزی روبرو می شوید؛ مثلا کافیست به قسمت Agos بروید تا به مخزن ماهی های بزرگ برسید. در قسمت Bahura شانس تماشای مرجان های نادر و دسته ماهی های رنگارنگ را دارید، در سالن Laot که نور کمی هم دارد نهنگ ها به نمایش در آمده اند و قسمتی فقط مخصوص عروس های دریایی ست.

  • راه رفتن در تونل

یکی از جاب ترین بخش های این آکواریوم پیاده روی در تونلی است که داخل آکواریوم ایجاد شده تا راه بروید و شنای موجودات دریایی را در اطراف و بالای سرتان تماشا کنید. این تونل زیر آبی 25 متر طول دارد و در آن همه جور موجود دریایی را از نزدیک می بینید.

  • محلی برای تماشای نهنگ ها

شاید همواره دوست داشتید ماجراجویی هیجان انگیزی مثل تماشای نهنگ را امتحان کنید در اینجا بخشی جداگانه برای این موجودات هست که با رفتن به آنجا با نهنگ ها چشم در چشم می شوید!

  • نمایش عروس دریایی

عروس دریایی یکی از زیباترین موجودات دریاست که هر کسی شانس تماشا آن را ندارد اما در این پارک شانس به شما رو نموده است!

  • پیش به سوی قطب جنوب!

با وجود پارک اقیانوس، دیگر گردشگران فیلیپین می توانند بدون اینکه به قطب جنوب بروند پنگوئن ها را هم از نزدیک ببینند. اینجا اولین پارک پنگوئن ها در کشور فلیلپین است و برنامه اش در طول این سال ها برای پرورش پنگوئن ها بسیار پیروز بوده است به طوری که در سال 2017 حدود 13 بچه پنگوئن در همین پارک به جهان آمدند.

  • جهانی خزندگان

این پارک تنوع زیادی دارد و حتی در قسمتی از آن قورباغه ها، حشرات، عنکبوت ها و کرم ها هم نمایش داده می شوند.

  • مرکز فعالیت های آموزشی و اتاق هایی برای مرنام مختلف

آکواریومی با این تعداد موجود دریایی مطمئنا جای مناسبی برای شناخت موجودات آبزی و جهانی مرتبط با اقیانوس هاست برای همین هم در اینجا محلی برای فعالیت های آموزشی در نظر گرفته شده است.

  • جهانی پرندگان شکاری

حتی با رفتن به این آکواریم می توانید پرندگان شکاری خاص استرالیا را ببینید که مطمئنا تماشای آن ها برای پرنده دوستان مجذوب کننده است.

  • رستوران گردی

در بخش مرکزی این آکواریوم رستورانی هست که غذاهای خوشمزه چینی - فیلیپینی سرو می نماید و محل مناسبی را برای نشستن و استراحت دارد.

  • حرکات هماهنگ فواره ها

جاذبه های پارک اقیانوس مانیل تمامی ندارد؛ تماشای حرکات هماهنگ فواره های 40 متری به همراه نورهای رنگارنگ و موسیقی یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های این پارک است.

  • هتلی به نام H2O

در طبقه بالای این مجموعه برای گردشگران یک هتل ساخته شده ،هتلی به نام H2O ! نامی جالب که با حال و هوای این آکواریوم هم همخوانی دارد. این هتل امکاناتی مثل باشگاه، اتاق جلسه و سالنی با ظرفیت 1000 نفر مخصوص انجام مرنام مختلف دارد.

چرا به پارک اقیانوس مانیل برویم؟

فیلیپین مرجان ها و صخره های مرجانی زیادی دارد که تنوع بینظیری از گونه های دریایی را به ارمغان آورده اند به طوری که تا به حال گونه های مرجانی و ماهی های زیادی در این منطقه شناسایی شده است اما هر کسی نمی تواند باغ های مرجانی خیره نماینده این سرزمین را از نزدیک ببیند چون برای این کار باید با داشتن تجهیزات غواصی به زیر آب بروید، حتی اگر می خواهید اعماق بیشتر اقیانوس را تجربه کنید باید آموزش های مخصوص ببینید که ریسک و هزینه زیادی دارند. اما با وجود پارک اقیانوس مانیل صخره های مرجانی و دیگر گونه های دریایی را از نزدیک تماشا می کنید بدون اینکه حتی پاهایتان خیس گردد!

منبع: wikipedia.org

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2161

به "تور فیلیپین ارزان: پارک اقیانوس مانیل، تماشای بزرگ ترین آکواریوم فیلیپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فیلیپین ارزان: پارک اقیانوس مانیل، تماشای بزرگ ترین آکواریوم فیلیپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید