آشنایی با 14 مورد از هیجان انگیزترین تفریحات در پوکت

به گزارش تور ایتالیا ارزان، آشنایی با چند مورد از تفریحات در پوکت

پوکت شهر دیدنی بزرگترین جزیره تایلند و از جذاب ترین مناطق برای گشت گذار در بین گردشگران به شمار می رود. این جزیره همیشه به سواحل شنی تمیزی که دارد معروف است و اغلب مسافرانی که به این شهر سفر می نمایند، سراغ سواحل و اقامتگاه های جزیره ای این شهر می روند. البته باید توجه داشته باشید که پوکت در بین دیگر جزیره های کشور تایلند جزء گران ترین مقاصد سفری محسوب می گردد. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره تفریحات در پوکت صحبت کنیم، تا زمانی که به این شهر سفر کردید سردرگم نشوید و تمام زمانتان را تنها در سواحل آن نگذرانید.

آشنایی با 14 مورد از هیجان انگیزترین تفریحات در پوکت

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

1- ساحل پاتونگ | Patong Beach

یکی معروف ترین تفریحات در پوکت مربوط به طولانی ترین ساحل این شهر یعنی پاتونگ است. البته جالب است بدانید که در سال های اخیر با برنامه ریزی هایی که سازمان های توسعه تجارت و صنعت گردشگری انجام آن را به عنوان یکی از مراکز شلوغ تفریحی و تجاری تبدیل کرده و از حالت دنجی آن را نیز خارج کرده است. این ساحل فوق العاده نه تنها برای توریست ها و گردشگران بسیار محبوب است بلکه برای خود اهالی تایلند هم جذابیت دارد و اگر آخر هفته ها و یا در روزهایی که تعطیلات رسمی در تایلند است به آن بروید طیف وسیعی از افراد تایلندی را در آن مشاهده خواهید کرد. ممکن است جایى آرام و مناسب براى مطالعه و تمرکز در پاتونگ وجود نداشته باشد اما وجود فروشگاه ها و تفریحات مختلف شما را سرگرم خواهد نمود.

2- شهر پوکت | Phuket Town

خوده شهر پوکت و قدم زدم در آن جز تفریحات در پوکت محسوب می شود و بسیار شما را می تواند سرگرم نماید. تماشای ساختمان های این شهر که بازتابی از معماری پرتغالی ها و چینی است را می توانید مشاهده کنید که عین این حال که سنت تایلندی ها را رعایت کرده اند اما تلفیقی از فرهنگ ها قابل مشاهده است. این شهر جزیره ای، با فعالیت های گوناگون پر شده که این رونق را مدیون هتل ها، رستوران ها، سالن های ماساژ و سایر جاذبه هایی است که از ساله 1980 هم زمان با توسعه ساحل پاتونگ بدست آورده است.

3- دهکده راواى | Rawai Village

دهکده کوچکی در این شهر وجود دارد که در لیست تفریحات در پوکت قرار می گیر ند.قبیله ای از کولی های دریا در دهکده راوای ساکن هستند، عده ای زندگى نیمه عشایرى در خشکى و عده اى دیگر دریا را براى زندگى انتخاب کرده اند! ریشه و اصل این قبیله در دهکده راوای به جزایر آندامان (Andaman) و نیکوبار (Nicobar) بر می شود که اعتقادات و رسم و رسومات خاص خودشان را دارند، و دولت تایلند تاکنون نتوانسته در آن ها را به زندگی شهری و ادغام با دیگر مردمان پوکت راضی نماید. مردان دهکده معمولاً ماهیگیرى می نمایند و در مواقعى راهنماى سفرهاى آبى نیز هستند. راواى به تنهایى داراى یک بندر ماهیگیرى کوچک، ساحلى پوشیده از درختان نارگیل و باتلاق بلوط می باشد. از این ساحل می توان قایق اجاره کرد و تا سواحل جزایر دورتر پارو زد. برای اقامت هم می تواید در منزل یکی از اهالی دهکده راوای شب را بگذرانید و زندگی در کنار قبیله ای ناشناخته را تجربه کنید.

4- درخت نارگیل چهارشاخه | Four Branch Coconut Palm

در طول راستای که به سمت دهکده راوای حرکت می کنید درخت های نارگیل چهارشاخه وجود دارد که منظره ای بی نظیر و چشم نواز را فراهم می آورد. در این منطقه یکى از گونه های نادر گیاه شناسى، درخت نارگیل چهار شاخه وجود دارد. این درخت بیش از 60سال عمر می نماید و بعد از 20 سال اول زندگى تنه آن به دو قسمت و بعد از 20سال دوم هرکدام از تنه ها رشد کرده و خود به دو تنه جدید تقسیم شدند. تماشای این درخت ها می تواند جز تفریحات در پوکت به شمار بیاید و با عکس در کنار آن ها خاطرات خوشی را برای خودتان بسازید.

5- آکواریوم پوکت | Phuket Aquarium

از دیگر جذابیت های این شهر که در لیست تفریحات در پوکت قرار می گیرد آکواریوم آن است که اگر کودک همراهتان باشد جز بهترین ها در لیست گشت و گذارتان قرار می گیرد. شما بدون این که احتیاج داشته باشید به اعماق دریاهای بروید انواعی از ماهی های عجیب و غریب، لاک پشت های آبی، خرچنگ ها و ستاره های دریایی را خواهید دید. ساعات بازدید از این مجموعه همه روزه بین 8:30 صبح تا 4:30 بعدازظهر است.

6- منطقه Khao Phra Thaeo Game Reserve

اگر به دنبال حیات وحش خارج از آب هستید حتماً به Khao Phra Thaeo Game Reserve که در شمال شرقى جزیره واقع شده است سر بزنید. در اینجا می توانید بوفالو، گراز وحشى، فیل و میمون ببینید و هم زمان از اینکه در کنار بسیارى از گونه های پرنده های استوایى نیز هستید لذت ببرید. شما می توانید از جنگل ها عبور کنید و یا در کنار آبشارهاى تون ساى (Ton Sai) و بنگ پا (Bang Pae) استراحت نمایید. ساعات بازدید همه روزه از 8 صبح تا 5 بعدازظهر است.

7- پارک ملی هت نای یانگ | Hat Nai Yang

از دیگر تفریحات در پوکت بازدید از لاک پشت های آبی است که در کنار ساحلی در پارک ملی هت نای یانگ تخم گذاری می نمایند و صحنه جالبی را فراهم می آورد. این صحنه جذاب و نادر در اکو سیستم پوکت قطعا دلچسب است.

8- غواصی در پوکت | Diving

پوکت شهر ساحلی است و عمده تفریحات در پوکت مربوط شنا و غواصی است، از همین بسیاری از افرادی که برای دریافت مدرک غواصی به تایلند سفر می نمایند koh tao یکی از بهترین مکان ها برای تمرینات غواصی به شمار می رود. البته در این شهر گزینه های مختلفی برای یادگیری غواصی وجود دارد و ممکن است بعضی شما را به یکی دیگر از جزایر معروف و زیبای تایلند مانند Koh Phi Phi راهنمایی می نمایند. هزینه واحدهای تخصصی غواصی در تایلند از دیگر کشورها کمتر است به همین دلیل بازدیدنمایندگان می توانند از همین فرصت استفاده کرده و اولین و یا شاید تنها تجربه گردش زیر آب زندگی خود را در آنجا بگذرانند.

10- اسنورکلر (غواصی با لوله) | Snorkeling

شاید شما هم جز کسانی باشید که حوصله یادگیری تمام قوانین قواصی نباشید و مجبور باشید که لذت غواصی در آب های تمیز و دلچسب پوکت را ترک کنید. اما با استفاده از اسنورکلر یا همان لوله های هوای مخصوص غواصی این لذت را به خودتان باز گردانید. بسیاری از گشت های قایقی شامل توقف هایی در حاشیه جزیره برای غواصی با لوله هوا هستند و شما می توانید لذت بی پایانی در کنار ماهی های رنگی، جوجه تیغی های دریایی و سایر موجودات شگفت انگیز داشته باشید.

11- پرامسپ کیپ پوکت | Promthep Cape

یکی از اولین مکان هایی که در لیست تفریحات در پوکت قرار می گیرد پرامست کیپ پوکت است. این مکان حداقل 1 الی 2 ساعت از وقت شما را خواهد گرفت. پرامسپ کیپ در قسمت سواحل شمالی پوکت در ساحل نای هارن قرار گرفته است. در این ساحل با شگفت انگیز ترین منظره رو به دریای آندامان رو به رو خواهید شد. بهترین زمان برای بازدید از این مکان هنگام غروب آفتاب است.

12- ساحل نای هارن پوکت | Nai Harn Beach

همانطور که می دانید پوکت شهر ساحلی در پوکت است. ساحل نای هارن در پوکت یکی از همان جاهایی است که می توانید منظره ای زیبا از سواحل را در آن مشاهده کنید. در ساحل نای هارن پوکت 2 ساعت الی یک نصفه روز را به خوشی سرگرم خواهید شد. ساحل نای هارن ساحل ماسه ای در نوار جنوبی پوکت است و از مکان های دیدنی درجه یک پوکت محسوب می شود.

13- گشت قایقی جزیره | Island Boat Tour

همانطور که می دانید شهر پوکت جزء شهرهای ساحلی تایلند محسوب می شود و شما بیشتر اوقاتتان را قاعدتا مشغول تفربحات ساحلی در این شهر هستید. گشت با قایق در سواحل این جزیره یکی دیگر از تفریحات شهر پوکت محسوب می شود. ضروری است بدانید که برای گشت با قایق می توانید در تورهایی برای آن برگزار می شود شرکت کنید. همچنین در این زمینه اشاره ویژه به Maphrao, Nakha Yai and Nakha (در سواحل شرقی، اخیراً با فرهنگ مروارید) و همچنین Koh Bond, Koh Kaeo, Raja Noi و Raja Yai (در جنوبی ترین نقطه) و در آخر جزیره کوچک Poo در ساحل غربی Hat Kata داریم. این تورهای قایقی ازPo Bay برای یک روز گردش به سمت فانگانا حرکت می نمایند و شما می توانید به راحتی به ساحل معروف مایا پی که در فیلم ساحل با بازی لدوناردو دیکاپریو از آن فیلم برداری شد بروید. توجه داشته باشید که بیشتر از یک بعداز ظهر احتیاج خواهید داشت تا ساحل را آن طور که می خواهید بگردید.

14- چشم انداز سه ساحل | Three Beaches View

نقطه ای در این شهر وجود دارد که تنها ایستادن در آن جز تفریحات در پوکت محسوب می شود. این نقطه که در واقع بر روی ساحل kata Noi واقع است در راستا جنوب غربی پوکت واقع شده است، شما می تواند در جنوبی ترین نقطه این منطقه بایستید و سه ساحل دیدنی پوکت را که به شکل عدد 3 انگلیسی هستند را تماشا کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 606

به "آشنایی با 14 مورد از هیجان انگیزترین تفریحات در پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 14 مورد از هیجان انگیزترین تفریحات در پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید