هشدار رئیس محیط زیست سازمان ملل درباره آخرالزمان تنوع زیستی ؛ ما در جنگ با طبیعت هستیم

به گزارش تور ایتالیا ارزان، رئیس محیط زیست سازمان ملل متحد پیش از شروع نشست کاپ15 در مونترال کانادا هشدار داده است که ما در جنگ با طبیعرئیس محیط زیست سازمان ملل متحد پیش از شروع نشست کاپ15 در مونترال کانادا هشدار داده است کت هستیم و باید صلح در دنیا برقرار گردد و کشورها توافقی برای حفاظت از تنوع زیستی سیاره به امضا برسانند.

هشدار رئیس محیط زیست سازمان ملل درباره آخرالزمان تنوع زیستی ؛ ما در جنگ با طبیعت هستیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از گاردین، اینگر اندرسن در این جلسه گفت: ما به تازگی از هشت میلیاردمین عضو نژاد بشر در این سیاره استقبال کردیم. البته این یک تولد فوق العاده برای یک نوزاد است؛ اما ما باید درک کنیم که هر چه تعداد افراد بیشتر باشد، زمین را بیشتر تحت فشار قرار می دهیم. تا آنجا که به تنوع زیستی مربوط می گردد، ما در جنگ با طبیعت هستیم. ما باید با طبیعت صلح کنیمزیرا که طبیعت چیزی است که همه ما را روی زمین حفظ می نماید.

اندرسن تأکید کرد که متن نهایی هر توافقی باید به پنج سوار آخرالزمان تنوع زیستی بپردازد: تغییر کاربری زمین. بهره برداری بیش از حد؛ آلودگی؛ بحران آب و هوا؛ و توسعه گونه های مهاجم.

انتظار می رود بیش از 10هزار شرکت کننده در Cop15 که قرار است تا 19 دسامبر (28 آذرماه) ادامه داشته باشد دور هم جمع شوند و وزیران خارجه کشورها در هفته دوم برای تکمیل متن توفق نامه حفط محیط زیست به این اجلاس اضافه شوند. پیش نویس اهداف گنجانده شده در چارچوب دنیای تنوع زیستی (GBF) شامل پیشنهادهایی برای حفاظت از 30 درصد از خشکی و دریا، استفاده مجدد از میلیاردها دلار یارانه برای مقابله با گونه های مضر برای زمین است.

چین، که ریاست Cop15 را بر عهده دارد، بزرگترین تولیدکننده کربن در دنیا است؛ اگرچه کانادا، ایالات متحده و استرالیا سرانه انتشار کربن بسیار بالاتری دارند. این اولین باری است که پکن رهبری توافقنامه محیط زیستی سازمان ملل متحد را بر عهده می گیرد و این فرصتی برای این کشور فراهم می نماید تا اعتبار تمدن زیست محیطی خود را به دنیایان نشان دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 آذر 1401 بروزرسانی: 16 آذر 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2361

به "هشدار رئیس محیط زیست سازمان ملل درباره آخرالزمان تنوع زیستی ؛ ما در جنگ با طبیعت هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رئیس محیط زیست سازمان ملل درباره آخرالزمان تنوع زیستی ؛ ما در جنگ با طبیعت هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید