نکاتی در مور د سفر به ایتالیا

به گزارش تور ایتالیا ارزان، پول نقد یا کارت اعتباری در ایتالیا، تقویت زبان ایتالیایی، پول نقد یا کارت اعتباری و یا این که چطور خود را درگیر صف‌های طولانی موزه‌های کشور ایتالیا نکنیم، بخش‌های اصلی این مقاله برای مطالعه هستند.

نکاتی در مور د سفر به ایتالیا

پول نقد یا کارت اعتباری در ایتالیا؟

کارت های اعتباری در بیشتر هتل ها، رستوران ها، مغازه ها و تالارها پذیرفته می شوند. اما ایتالیا هنوز به طور کامل غرق در کارت اعتباری نشده و شما ممکن است در برخی مناطق مثل برخی موزه ها، فروشگاه ها، پیتزافروشی ها و….نیاز به پول نقد داشته باشید. دستگاه های عابر بانک یا به ایتالیایی bancomat در همه جای شهر وجود داشته و انواع کارت ها از جمله Visa, MasterCard, Cirrus و Maestro را خواهند پذیرفت.

موزه ها و راهکارهایی برای صف های طولانی

شهرهای تاریخی ایتالیا دارای تعداد زیادی بناهای تاریخی با شاخصه های هنری مهم است و در بسیاری از مواقع دیدن آن ها تنها با راه رفتن در خیابان ها امکان پذیر است اما برای برخی از مهم ترین این آثار مانند کولوسیوم (Colosseum) و موزه واتیکان در روم یا گالری دگلی یوفیزی (Galleria degli Uffizi ) و گالری دل آکادمیا (dell’Accademia) در فلورانس احتمالا باید در صف بیاستید. هیچ روش موثر و تاییدشده‌ای برای گریز از این صف های طولانی وجود ندارد و حتی اگر شما از قبل هم بلیط تهیه کرده باشید، برای بخش بررسی امنیتی باید در صف های نسبتا طولانی منتظر بمانید. اما می توان با استفاده از خرید بلیط آنلاین، مراجعه در صبح زود و پیش از ازدحام جمعیت، یا آخر وقت که صف از بین رفته است

زبان ایتالیایی خود را تقویت نمایید

در این کشور شما با زبان انگلیسی می توانید امور خود را بگذرانید اما دانستن چند واژه ایتالیایی به شما کمک خواهد کرد. این موضوع به ویژه برای برخی رستوران ها که منویی به زبان انگلیسی نداشته و گارسون باید برای شما توضیح دهد، مفید خواهد بود. برخی از کاربردی ترین عبارات ایتالیایی عبارتند از:

  • سلام: Buongiorno
  • خداحافظ: Arrivederci
  • لطفا: Per favore
  • سپاسگزار: Grazie

انعام دادن در ایتالیا

کلا مردم ایتالیا خیلی اهل انعام دادن نیستند و حق سرویس معمولا به صورت حساب افزوده می شود. اگر در صورت حساب شما حق سرویس اضافه نشده است، یک یا دو یورو در پیتزا فروشی ها و رستوران های ساده و 10 درصد از مبلغ صورت حساب در رستوران های سطح بالا، مبلغ استاندارد پرداخت انعام محسوب می شود. در رستوران های ایتالیا برای نان باید مبلغی جدا پرداخت کنید و حتی اگر نان سفارش نداده باشید هم این مبلغ به صورت حساب شما افزوده خواهد شد. در کافه ها معمولا انعام دادن رسم نیست اما اگر دوست دارید به هنگام ترک کافه، چند سکه به عنوان انعام روی میز باقی بگذارید. برای تجربه یک سفر متفاوت و پر جاذبه با تور اروپا همراه شوید.

انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 688

به "نکاتی در مور د سفر به ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی در مور د سفر به ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید