نوسازی ساختمان و نکات مهم آن

به گزارش تور ایتالیا ارزان، در دنیای امروز که پیوسته با رشد و توسعه همراه است تمایل افراد به زندگی در خانه های لوکس در حال افزایش می باشد. ساخت یک بنای نوساز از نظر مالی هزینه سنگینی در بر دارد از این رو بازسازی ساختمان راهکار مناسبی برای تغییر چهره ساختمان و تبدیل آن به مکانی زیبا و مناسب طبق سلیقه افراد در نظر گرفته شده است. نیازهای افراد با گذر زمان تغییر می کنند به همین دلیل ظاهر یک بنا باید به نحوی باشد که نیازها را برآورده ساخته و محیطی آرامش بخش و دلخواه برای ساکنین فراهم نماید. یک فضای ایده آل مناسب با سلیقه افراد تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی و روحیات آنها دارد، اینجاست که نوسازی همیشه به عنوان موضوعی حائز اهمیت در بحث املاک مطرح می شود. در حال حاضر با ساخت خانه های مدرن و جدید تمایل افراد به زندگی در محیطی زیبا و دارای امکانات، بیشتر شده است. حتی افرادی که در خانه های قدیمی زندگی می کنند سعی می کنند با مشورت طراحان دکوراسیون داخلی نسبت به تغییر و بازسازی محل سکونت خود اقدام کنند. امروزه به علت تنوع محصولات و مصالح در بازار امکان بازسازی ساختمان با هزینه های مناسب وجود دارد و افراد نگران این موضوع نیستند.

نوسازی ساختمان و نکات مهم آن

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

در بحث بازسازی یکسری تغییرات جزئی و کلی انجام می شود که زیر نظر متخصصین صورت می گیرند. اگر قصد دارید محل زندگی خود را بازسازی کنید به افراد متخصص در زمینه تعمیر و بازسازی مراجعه کنید تا بر اساس یکسری معیارها برای اجرای پروژه شما برنامه ریزی نمایند. این افراد طبق اولویت ها و بودجه شما نسبت به طراحی نقشه جدید اقدام کرده و شما را در امر نوسازی راهنمایی و یاری می نمایند. بالا بودن قیمت خانه های ویلایی قدرت خرید افراد را پایین آورده و ساکنین اکثر ساختمان ها سعی می نمایند با اندک هزینه فضای ساختمان را متحول نمایند. در این نوشته از ما به معرفی نکات مهم در نوسازی بنا پرداخته شده است که با مطلعی از آنها می توانید راحت تر و مطلع تر اقدام به تغییر و نوسازی کنید . این موارد به توضیح زیر می باشند:

معین اولویت ها

در بازسازی منزل اولویت های خود را معین کنید. معین کنید چه چیزی در دکوراسیون داخلی برای شما مهم تر است. آیا کفپوش بسیار اهمیت دارد یا نصب کابینت در آشپزخانه! لیستی از انتظارات خود تهیه کرده و آنها را بر اساس اولویت مرتب کنید. با انجام اینکار راحت تر می توانید وقت و بودجه خود را طبق اولویت ها صرف نمائید. اگر برای بازسازی بودجه زیادی در نظر نگرفته اید باید تنها تغییرات جزئی در خانه اعمال نمائید و از صرف هزینه سنگین برای سایر امور خودداری کنید. گاهی اوقات تغییراتی بسیار ساده نظیر رنگ آمیزی دیوار می تواند تغییری اساسی در چهره ساختمان به وجود آورد. بنابراین با توجه به بودجه اولویت بندی کرده و برای نوسازی آماده شوید.

معین بودجه

نوسازی یک بنا باید بر اساس برنامه ریزی و آنالیز معماری آن صورت گیرد زیرا در غیر اینصورت تلفات جانی و اقتصادی به همراه خواهد آورد. بازسازی به منظور فروش یک بنا و یا تغییر در سبک زندگی انجام می شود که این دو امر نقش معین نماینده ای در میزان بودجه برای این کار ایفا می نمایند. قبل از اقدام به بازسازی ساختمان باید میزان بودجه را در نظر گرفت. تنها با تخمین بودجه می توان یک برنامه ریزی دقیق و اصولی آماده کرد و تکلیف مجریان طرح بازسازی را برای ارائه طرح روشن نمود. گاهی اوقات ممکن است هزینه ای که برای نوسازی ساختمان محاسبه می کنید بالا رود که با مشورت با طراحان می توانید راهکاری برای آن اندیشیده و طرحی مناسب با بودجه تهیه کنید.

زمانبندی انجام پروژه

مراحل انجام نوسازی ساختمان را طبق زمان بندی که از قبل آماده نمودید انجام دهید. زمان بندی به کارها نظم می بخشد و از سردرگمی جلوگیری می نماید. علاوه بر آن فرایند اجرای پروژه با سرعت بیشتری صورت می پذیرد و از صرف هزینه های اضافی ممانعت می شود.

معین معمار و مجری طرح

قبل از انتخاب معمار برای پروژه بازسازی منزل خود ابتدا نمونه کارهای وی را ببینید و از مهارت وی اطمینان حاصل کنید زیرا در غیر اینصورت مجبور به صرف وقت و هزینه بالا برای رسیدن به طرح خود توسط یک مجری ناکارآمد خواهید شد. انتخاب درست مجری طرح رابطه مستقیمی با کیفیت کار و زمان اجرای پروژه دارد.

تعویض تاسیسات ساختمان

تاسیسات آب، برق، گاز و تلفن را آنالیز نمائید تا اگر مسئله ای در عملکرد آنها وجود دارد نسبت به تعمیر اقدام نمائید. بازسازی تاسیسات ساختمان هزینه بسیار باایی احتیاج دارد اما در هر صورت باید از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کرد تا بعد از نوسازی ایرادی در آنها ایجاد نشود.

دقت در اندازه گیری ها

از جمله مواردی که عدم توجه به آن هزینه بسیاری بر دوش صاحب خانه می گذارد اندازه گیری المان های مختلف است. برای مثال اگر طول و عرض کابینت آشپزخانه کم یا زیاد شود نصب آن را با مشکل مواجهه کرده و برای ایجاد ابعاد جدید متحمل به پرداخت هزینه اضافی به کابینت ساز خواهید شد.

قیمت نوسازی ساختمان

موضوعقیمتتاریخ به روز رسانی
اجرت اجرای بازسازی مسکونی4,000,000 ریال به ازای هر متر مربع1398/10/21
دستمزد بازسازی و نوسازی50,000,000 ریال به ازای هر متر مربع1398/9/23

در هزینه مربوط به نوسازی ساختمان عوامل متعددی مانند متراژ ساختمان، عمر بنا و قسمت هایی که احتیاج به نوسازی دارند، موثر هستند. حتی شرکتی که پیمانکاری پروژه را بر عهده می گیرد، بنابر تاثیرش در بخش های مختلف بازسازی، در هزینه ها نقش مهمی ایفا می نماید. در نتیجه برای نوسازی ساختمان باید با توجه به بودجه، اولویت ها را معین کرده و مطابق با آن ها اقدام نمود.

چرا در نوسازی ساختمان باید به اولویت ها دقت کرد؟

با انجام اینکار راحت تر می توان وقت و بودجه را مطابق اولویت بندی راهنمایی کرد.

مراحل نوسازی ماست؟

معین اولویت ها، معین بودجه، زمانبندی انجام پروژه، معین معمار و مجری طرح، تعویض تاسیسات ساختمان، دقت در اندازه گیری ها

دلیل زمانبندی پروژه در پروسه نوسازی چیست؟

زمان بندی به کارها نظم می بخشد و از سردرگمی جلوگیری می نماید. علاوه بر آن فرایند اجرای پروژه با سرعت بیشتری صورت می پذیرد و از صرف هزینه های اضافی ممانعت می شود.

تعویض تاسیسات در نوسازی ساختمان به چه معناست؟

تاسیسات آب، برق، گاز و تلفن باید آنالیز سوند تا اگر مسئله ای در عملکرد آنها وجود دارد نسبت به تعمیر اقدام شود. بازسازی تاسیسات ساختمان بعضا هزینه بسیار بالایی دارد اما در هر صورت باید از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کرد.

هزینه نوسازی و باز سازی ساختمان چقدر است؟

برای مطلعی از دستمزد به روز بازسازی کلیک کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 723

به "نوسازی ساختمان و نکات مهم آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسازی ساختمان و نکات مهم آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید