نحوه کاشت هسته سیب در گلدان به صورت گام به گام

به گزارش تور ایتالیا ارزان، با داشتن فضاهای آپارتمانی هم می توان به زراعت و باغبانی فکر کرد. اگر در خانه خود، کمی نور و تهویه هوا وجود دارد، می توانید به کاشت انواع سبزیجات در گلدان، مانند کاشت نعنا در گلدان، کاشت ترخون در گلدان، کاشت شوید در گلدان و … فکر کنید و تجربه ای لذت بخش از آن کسب کنید. اما یکی دیگر از کارهای لذت بخش، کاشت انواع بذر میوه ها در گلدان و تهیه جوانه و در آخر نهال میوه است. از این رو در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم چگونه می توانید یا کاشت هسته سیب در گلدان یک درختچه سیب عالی داشته باشید؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نحوه کاشت هسته سیب در گلدان به صورت گام به گام

آموزش طریقه کاشت هسته سیب در گلدان

1. تهیه دانه سیب مناسب و ارگانیک

برای کشت درخت سیب، لازم نیست بذرهای ان را از فروشگاه وسایل باغبانی بخرید. شما می توانید با استفاده از دانه های موجود در سیب را بکارید. هرچند که به ثمر رسیدن درختان سیب از دانه های موجود در سیب چندین سال طول می کشد و ممکن است میوه اش مانند میوه سیبی که خریده اید نباشد؛ اما تماشای جوانه ها که بعد از سال ها به درختان سیب بالغ و واقعی تبدیل می شوند، برای شما هیجان انگیز خواهد بود.

2. آماده سازی دانه های سیب

دانه ها را با یک دستمال کاغذی خشک کنید. بعد از استخراج دانه ها از سیب، آن ها را در یک کاسه آب بریزید. دانه هایی که روی آب شناور شدند را بیرون بیندازید زیرا شانس کمتری برای رشد دارند. بقیه دانه ها را روی یک دستمال کاغذی قرار داده و به مدت 3 الی 4 هفته اجازه دهید خشک شوند. دانه ها را هر 2 روز یکبار برگردانید تا هردو طرفشان خشک شود.

3. تحریک کردن جوانه زنی دانه ها

زمانی که از خشک شدن هسته های سیب مطمئن شدید، هسته ها را با اندازهی پیت ماس مخلوط کنید و داخل یک کیسه قرار دهید، هوای داخل کیسه را خارج و در طبقات پایینی یخچال قرار دهید. هسته سیب برای جوانه زدن و رشد نیاز به تحمل یک دوره سرما دارد تا روکش بیرونی سخت دانه نرم شده و رویان داخل دانه برای شروع جوانه زنی تحریک شود. به مدت سه ماه هسته ها را در یخچال در دمای 2 تا 7 درجه سانتیگراد نگهداری کنید.

4. کاشت بذر سیب در گلدان

برای کاشتن بذرهای سیب در گلدان، پلاستیک حاوی پیت ماس و بذرها را از یخچال بیرون بیاورید. بعد از اینکه بذرها 3 ماه در یخچال ماندند، حالا آماده کاشت می باشند. بهترین زمان برای کاشت دانه ها اول بهار است. احتمال رشد درختان سیب در فضای باز بیشتر از فضای بسته است. یادتان باشد درختان سیب زمانی که در فضای باز کاشته می شوند عملکرد بهتری دارند.

گلدان را با خاک گلدان پر کنید. چند گلدان گیاهی تجزیه پذیر 15 سانتی متری تهیه کنید. بزرگی گلدان ها به تعداد بذرهایی که می خواهید بکارید بستگی دارد. گلدان های گیاهی را با خاک گلدان پر کنید (به اندازه 2.5 سانتی متر در بالای گلدان جا نگه دارید (هر اینچ = 2.5 سانتیمتر)). مطمئن شوید که گلدان ها سوراخ های زهکشی در کف داشته باشند. در صورتی که قصد دارید گیاه را بعدا در زمین بکارید، می توان آن را به همراه گلدان تجزیه پذیر در زمین کاشت، در این صورت امکان ایجاد شوک در گیاه کمتر می شود. به همین دلیل استفاده از گلدان های تجزیه پذیر توصیه می شود.

در هر گلدان دو بذر بکارید. بعد از پر کردن گلدان ها با خاک لومی، دو سوراخ 2.5 سانتی متری به فاصله 8 سانتی متر از هم در خاک ایجاد کنید، سپس در هر سوراخ یک بذر بکارید. به دلیل اینکه برای رشد بذرها تضمین نیست، از بذر هر درخت سیبی که می خواهید، 5 الی 10 عدد بکارید.

نحوه کاشت هسته سیب در گلدان

5. نگهداری و آبکمک گلدان

تا زمان جوانه زنی لازم است سطح بستر کاشت همواره مرطوب و نه خیس و غرقاب باشد. (به 2 بار آبکمک در هفته نیاز دارند) همچنین گلدان را در یک محل گرم و نورگیر در خانه قرار دهید. گلدان ها را در معرض نور مستقیم خورشید، ترجیحا در یک گلخانه قرار دهید. خانه ای که گرم باشد و پنجره های زیادی داشته باشد محل مناسبی می باشد. سرانجام درختان سیب باید به زمین منتقل شوند چون در آنجا شرایط برای رشدشان بهتر است.

کاشت هسته سیب در گلدان

سخن آخر

امیدواریم به کمک این مطلب بتوانید کاشت هسته سیب در گلدان را به نحوی احسنت تجربه کنید. از قلم نیاندازید که سوالات، تجربیات و نظرات خود را در پایین همین مطلب برای ما بنویسید. همچنین پیشنهاد می کنیم که اگر به باغبانی در آپارتمان علاقه دارید، حتما مطالب کاشت سیر در گلدان و نحوه کاشت ریحان در گلدان را هم از نظر بگذرانید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1938

به "نحوه کاشت هسته سیب در گلدان به صورت گام به گام" امتیاز دهید

1 کاربر به "نحوه کاشت هسته سیب در گلدان به صورت گام به گام" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه کاشت هسته سیب در گلدان به صورت گام به گام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید