مقایسه ام وی ام 110 با دوو ماتیز و پراید

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خودروهای مقرون به صرفه قیمت در بازار ایران تنوع چندانی ندارند و در رده قیمتی ام وی ام انتخاب های ما معمولاً به ماتیز و پراید محدود می شوند که در کلاس خودروهای کوچک قرار دارند. از بین این سه خودرو فقط پراید همچنان فراوری می گردد و دو خودروی دیگر در بازار دستِ دوم یافت می شوند. در ادامه به مقایسه ام وی ام 110 با دوو ماتیز و پراید می پردازیم تا ببینیم در رده خودروهای کوچک ام وی ام 110 چه حرفی برای گفتن دارد.

مقایسه ام وی ام 110 با دوو ماتیز و پراید

مقایسه ام وی ام 110 با دوو ماتیز

خودروی دوو ماتیز مشخصات فنی خوب و کیفیت ساخت بالایی داشت و این گونه توانسته بود بازار خوبی کسب کند و موجب علاقه و اعتماد مشتریان گردد. جلوبندی محکم، شتاب خوب و کولر قوی، رانندگی با این خودرو را دل پذیر می کرد.

ورود ماتیز در بازار ایران اعتماد به خودروهای کوچک شهری را در پی داشت و این امر سبب شد ام وی ام 110 در اوایل ورود به بازار خودروی ایران فروش خوبی داشته باشد. اما به تدریج مشکلاتش آشکار شد و فروشش کاهش یافت.

با مقایسه ام وی ام 110 با دوو ماتیز متوجه می شویم که ماتیز دارای یک موتور 3 سیلندر 6 سوپاپ با توان 51 اسب بخار قدرت و 68 نیوتن متر گشتاور است و با جعبه دنده 5 سرعته دستی عرضه می گردد. در نقطه مقابل، مدل 3 سیلندر و 12 سوپاپ ام وی ام 110 دارای موتور 998 سی سی است که 52 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید، مدل 4 سیلندر این خودرو نیز دارای موتوری 16 سوپاپ با حجم 1083 سی سی است که 68 اسب بخار قدرت و 90 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت ماتیز 17 ثانیه و شتاب صفر تا 100 ام وی ام 110 در مدل 3 سیلندر 15 ثانیه و در مدل 4 سیلندر دستی 14 ثانیه است.

ماتیز شتاب اولیه خوبی دارد (به علت ضریب دنده های بهتر)، درحالی که ام وی ام 110 در مقایسه شتاب ثانویه بهتری دارد، اما از آن جا که این خودروها برای استفاده درون شهری طراحی شده اند و مناسب رانندگی در جاده نیستند، شتاب اولیه به حداکثر سرعت ارجحیت دارد و این مزیت ماتیز نسبت به ام وی ام است. در کل، ماتیز هم از نظر مشخصات فنی و هم کیفیت ساخت نسبت به ام وی ام 110 برتر است.

نمایی از داخل ام وی ام 110

مقایسه ام وی ام 110 با پراید

پراید از سال 1372 به وسیله شرکت سایپا در کشور ما فراوری می گردد و بعد از پیکان، از قدیمی ترین خودروهای بازار ایران است. این خودرو دارای موتوری به حجم دقیق 1323 سی سی است که توانایی فراوری 63 اسب بخار قدرت را در دور موتور 5500 دارد. بعلاوه، گشتاور فراوریی این موتور 103 نیوتن متر در 2800 دور بر دقیقه است. این موتور در انواع پراید ها مشترک بوده و تغییری ندارد.

در نقطه مقابل مدل 3 سیلندر و 12 سوپاپ ام وی ام 110 دارای موتور 998 سی سی است که 52 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید، مدل 4 سیلندر این خودرو نیز دارای موتوری 16 سوپاپ با حجم 1083 سی سی است که 68 اسب بخار قدرت و 90 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید.

در این بخش پراید سایپا 111 با ام وی ام 110 را مقایسه می کنیم که از نظر ایمنی کمی قوی تر از محصولات قبلی است. در خصوص کابین هم ادوات به کاررفته کیفیت بیش تری دارند و باتوجه به نصب داشبورد تازه، سروصدای داشبورد به کلی حذف شده است. با نصب فرمان هیدرولیک نیز رانندگی با این خودرو به خصوص در شهر راحت تر از قبل شده است. نصب ترمز ABS نیز سبب بالاتر رفتن سطح ایمنی خودرو شده است.

با مقایسه ام وی ام 110 با پراید متوجه می شویم که ام وی ام دارای بدنه ای با استحکام بالاست و در تصادف مقاومت زیادی نشان می دهد. در اوایل حضورش در بازار مشکل کمبود قطعه داشت، اما در حال حاضر قطعات آن در بازار موجود هستند؛ هر چند که قیمت آن ها همچون قطعات پراید مقرون به صرفه و فراوان نیستند.

این خودرو در سواری شهری بسیار خوش دست تر از پراید است اما پراید استهلاک پایین تری دارد. ام وی ام 110 نیز همچون پراید 111 قابلیت دوگانه سوز شدن ندارد اما ازنظر مصرف سوخت کاملاً مالی تر از پراید است به خصوص این که موتوری 16 سوپاپ دارد.

MVM 110 بعلاوه شامل امکاناتی مانند ترمز ABS ، سیستم ضد سرقت، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل، سیستم پخش Mp3 با پورت USB و چهار بلندگو، آینه ها و شیشه های برقی اتوماتیک، مه شکن جلو و عقب، و بالابر اتوماتیک شیشه ها دارد.

هر دو خودرو برای رانندگی شهری مناسب بوده و از نظر قیمتی نیز جزو مقرون به صرفه ترین ها هستند اما نکته ای که در این جا وجود دارد امکانات بیش تر ام وی ام 110 و هزینه کم تر تعمیر و نگهداری پراید است. هر دو خودرو دارای ابعادی کوچک بوده و برای خانواده های پر جمعیت مناسب نیستند اما ام وی ام مصرف سوختی کم تر و پراید قطعاتی مقرون به صرفه تر دارد. اگر همچنان بین خرید ام وی ام 110 و پراید مردد هستید، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه پراید با خودروهای رقیبش در بازار را هم مطالعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم که مقایسه بالا توانسته باشد اطلاعات مفیدی از ام وی ام 110 در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های خودرو در سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش ام وی ام 110 آگاه شوید.

نظر شما درباره ام وی ام 110 چیست؟ آیا تجربه رانندگی با خودروهای بالا را دارید؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2293

به "مقایسه ام وی ام 110 با دوو ماتیز و پراید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ام وی ام 110 با دوو ماتیز و پراید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید