مقایسه آماری فروش سینمای ایران و چین در یک سال گذشته

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ادعای افزایش مخاطبان سینمای ایران در ده ماه گذشته گفت که ایران و چین ، تنها دو کشوری بودند که در سال گذشته، افزایش مخاطب سینما داشتند.

مقایسه آماری فروش سینمای ایران و چین در یک سال گذشته

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین اظهاراتش در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر از افزایش مخاطبان سینمای ایران یاد کرد و گفت: ایران و چین ، تنها دو کشوری بودند که در سال گذشته با افزایش مخاطب سینما روبرو بودند. 32 میلیارد تومان آخرین آمار فروش دولت قبل بود؛ اما فقط در 10 ماه گذشته 52 میلیارد تومان سینمای ایران فروش داشته است.

جنتی از فروش 52 میلیاردتومانی (معادل تقریبا 17 میلیون دلاری) سینمای ایران به عنوان افزایش تعداد مخاطبان سینما خبر میدهد. نکته جالب این موضوع قرار دادن این آمار در کنار رقم افزایش مخاطبان سینمای چین است. چین اکنون پس از آمریکا دومین بازار بزرگ فیلم سینمایی دنیا است.

با این آمار فروش سینمای ایران و با در نظر دریافت بلیط 5 هزار تومانی و اینکه هر بلیط برای یک نفر بوده است، در ده ماه گذشته تعداد 10 میلیون و چهارصد هزار نفر مخاطب فیلمهای سینمای ایران بوده اند.

تعداد سالنهای سینمای ایران هم برای این آمار فروش قابل توجه است. بر اساس اعلام مجید مسچی مدیرعامل موسسه سینما شهر، در حال حاضر 240 سینمای فعال در کشور داریم که شامل 310 سالن سینمایی است.

آنچه در ذیل می خوانید گزارشی آماری است از سینمای چین اداره کل انتشارت مطبوعات، رادیو، تلویزیون و فیلم چین، در نخستین روز از ماه دسامبر 2015 اعلام نموده است.

بر اساس این گزارش در سال 2014، سینمای چین جمعا 618 فیلم سینمایی فراوری کرد که در مقایسه با سال 2013، تعداد 20 فیلم کم تر بود. با این حال، میزان فروش آن ها به 29 میلیارد و 639 میلیون یوان (برابر با حدود 4 میلیارد و 800 میلیون دلار) رسید که در مقایسه با سال 2013 میلادی 36.15 درصد رجحان گرفت. در این میان، میزان فروش فیلم فراوری چین 16 میلیارد و 155 میلیون یوان است که 54.51 درصد میزان فروش کل فیلم سینمایی در سال را شامل شد.

براساس این آمار، در سال 2014، جمعا 830 میلیون نفر چینی برای تماشای فیلم به سینما رفتند. همچنین در این سال 1015 سینمای جدید و 5 هزار و 397 اکران جدی در مناطق مختلف چین رخ داده است. به این ترتیب، تعداد کل اکران فیلم سینمایی چین به 23 هزار و 600 مورد رسید.

در این گزارش با اشاره به 66 فیلم سینمایی در چین که در بازار بین المللی اکران شده است آمده است که از این تعداد فیلم، 36 فیلم سینمایی فراوری داخلی هستند. همچنین میزان فروش آن ها در خارج از کشور به یک میلیارد و 870 میلیون یوان رسید.

میزان فروش فیلمهای سینمای چین در سال 2010 تنها 10 میلیارد یوان بود، اما تنها پس از چهار سال، این رقم حدود 3 برابر شده است.

انتهای پیغام،

منبع: تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 644

به "مقایسه آماری فروش سینمای ایران و چین در یک سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه آماری فروش سینمای ایران و چین در یک سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید