معرفی فیلم The Banshees of Inisherin

به گزارش تور ایتالیا ارزان، فیلم بانشی های اینشرین (The Banshees of Inisherin) جدیدترین اثر از ماترین مک دونا (Martin McDonagh) به شمار می رود که پس از 14 سال بار دیگر با کالین فارل (Colin Farrell) و برندن گلیسون (Brendan Gleeson) همکاری داشته است. آن ها قبلا در فیلم در بروژ (In Bruges) محصول سال 2008 میلادی در کنار یکدیگر کار نموده اند. در ادامه همراه با ما باشید.

معرفی فیلم The Banshees of Inisherin

کارگردان و نویسنده فیلم The Banshees of Inisherin

مارتین مک دونا نویسنده و کارگردانی برجسته است که بیشتر برای ساخت آثاری همانند فیلم هفت روانی (Seven Psychopaths)، فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) و فیلم کوتاه شش تیرانداز (Six Shooter) شناخته می گردد. او برای این فیلم کوتاه توانست جایزه برترین فیلم لایو اکشن کوتاه اسکار را از آن خود کند.

این فیلم ساز ایرلندی پس از وقفه ای پنج ساله، حالا فیلم بانشی های اینشرین را ساخته است. این اولین فیلم او به شمار می رود که در کشور ایرلند جریان دارد و علاوه بر اینکه فیلم نامه فیلم را نوشته، کارگردانی آن را نیز برعهده داشته است. این احتمال می رود که این اثر در فصل جوایز و به خصوص مراسم اسکار از جمله رقابت کننده ها باشد.

داستان فیلم The Banshees of Inisherin

فیلم بانشی های اینشرین داستان جدایی دو دوست را روایت می نماید. این اثر روایتی از جدال بین دو مرد را بازگو می نماید که برای سال های بسیار زیادی با یکدیگر دوست بوده اند. با این حال، شما هیچ گاه نمی توانید پیوند دوستی خود را از بین ببرید بلکه فقط از دوستان خود فاصله می گیرد. اتفاقات این فیلم در شهری جزیره ای و خیالی به نام اینشرین و در طی جنگ داخلی ایرلند جریان دارد و داستان کولم و پادریک را دنبال می نماید که به بن بست رسیده اند چراکه یک روز صبح کولم تصمیم می گیرد تا به دوستی خود با پادریک انتها بدهد.

همه افراد از جمله خواهر پادریک در سطح شهر از این موضوع شگفت زده شده اند. پادریک نیز با این موضوع اصل کنار نیامده و مدام کوشش دارد تا در این رابطه از کولم پاسخی دریافت کند اما این کار باعث می گردد تا آزرده خاطر و پرخاشگر گردد. این ناامیدی و دوستی شکسته نیز عواقب غیرمنتظره ای در پیش دارد چراکه کولم سعی دارد از این موضوع گذر کند اما پادریک بیشترین کوشش خودش را می نماید تا رابطه دوستی شان را نجات بدهد.

بازیگران فیلم The Banshees of Inisherin

کالین فارل و برندن گلیسون نقش های اصلی فیلم بانشی های اینشرین را به تصویر می کشند. آن ها قبلا در فیلم در بروژ در کنار یکدیگر نقش دو آدمکش را بازی نموده بودند و حالا در این فیلم کمدی تلخ نقش دو دوست را به تصویر کشیده اند. جذبه خاص و پویایی میان این دو بازیگر تحسین منتقدان و بیننده ها را برانگیخته است، جذبه ای که در فیلم بانشی های اینشرین نیز دیده خواهد شد.

کری کندون (Kerry Condon) در نقش خواهر پادریک، بری کیوگان (Barry Keoghan) در نقش دومینیک کیرنی، دیوید پیرس (David Pearse)، پت شورت (Pat Shortt) در نقش جونجو دیواین، گری لیدون (Gary Lydon) در نقش پیدار کیرنی و شیلا فلیتون (Sheila Flitton) در نقش خانم مک کورمیک از جمله دیگر بازیگران فیلم بانشی های اینشرین به شمار می روند.

تاریخ اکران فیلم The Banshees of Inisherin

فیلم بانشی های اینشرین در جشنواره فیلم ونیز در اوایل ماه سپتامبر امسال میلادی روی پرده سینماها اکران شد و پس از آن نیز در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو به روی پرده آمده بود. این فیلم حالا در سراسر سینماها در تاریخ 21 اکتبر سال 2022 میلادی (آدینه 29 مهر 1401) اکران شده است.

منبع: فوت و فن / collider.com
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2349

به "معرفی فیلم The Banshees of Inisherin" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فیلم The Banshees of Inisherin"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید