مصری در مرکز ایران

به گزارش تور ایتالیا ارزان، اگر می خواهید لذت یک گشت و گذار در طبیعت کویری را تجربه کنید پیشنهاد ما به شما، روستای مصر است. روستای مصر با حدود 120 نفر سکنه در 30 کیلومتری شمال شهرستان خور و در 45 کیلومتری شرق شهرستان جندق در شمال شرقی شهر انارک از توابع استان اصفهان واقع شده است. شهرت روستای مصر بیشتر به خاطر تپه های شنی روام آن یا رمل هاست که تا دیوار به دیوار روستا هم حرکت نموده اند. روستای فرحزاد در دو کیلومتری شمال روستای مصر پوشیده از تپه های شنی است که در گوشه کنار آن درختچه های گز و نخل و تاق، زیابیی آن را به مراتب بیشتر نموده اند. در 6 کیلومتر شرق مصر، نیزار قرار گرفته است که وجود چشمه آب با نی های بلند و با ماهی های داخل آن، جلوه خاصی به طبیعت آنجا بخشیده و آبشخور مناسبی برای حیونات آن حوالی فراهم نموده است.

مصری در مرکز ایران

برای گشت و گذار در مصر شما گزینه های خوبی پیش روی دارید می توانید در بیابان میان روستای مصر و روستای فرحزاد، شترسواری کنید یا اگر ماشین دو دیفرانسیل در اختیار دارید از ماشین سواری در میان تپه های شنی لذت ببرید و اگر خواستید می توانید با کرایه های موتورهای سواری ATV هیجان واقعی موتورسواری در بیابان را تجربه کنید. شب های مصر هم فراموش نشدنی اند آسمانی پر از ستاره که شاید دیگر نتوانید نظیرش را در هیچ کجای دیگر ببینید و همراهی با علاقمندانی که بسیاری با تلسکوپ و ابزار رصد، به تماشای آسمان نشسته اند.

برای رفتن به مصر تورهای گردشگری بسیاری وجود دارند اما اگر خواستید با ماشین شخصی بروید از شهرستان جندق تا مصر، جاده خاکی است و از شهرستان خور، جاده به صورت آسفالت-خاکی است . اگر با اتوبوس های بین شهری قصد مسافرت دارید از شهر تهران به مقصد یکی از شهرهای کرمان یا طبس و یا بیرجند بلیط تهیه کنید و در شهر خور پیاده شوید و از آن جا به مصر بروید. روستای مصر از لحاظ امکانات دارای آب آشامیدنی و برق سراسری و مخابرات است و از لحاظ آنتن دهی تلفن همراه هم مشکل خاصی وجود ندارد. برای اقامت در مصر هم می توانید از مراکز اقامتی همچون بارانداز های طباطبایی در روستای فرحزاد یا هتل کویری گرمه بهره ببرید.

منبع: لست سکند
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 742

به "مصری در مرکز ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصری در مرکز ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید