بازسازی خانه تاریخی حجازی در شهر مهاباد اردستان

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، مهدی مشهدی امروز 13 شهریور ماه با اعلام این مطلب گفت: بازسازی این خانه تاریخی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 70 میلیون ریال از محل اعتبارات تفاهم نامه ای ملی انجام می گردد.

بازسازی خانه تاریخی حجازی در شهر مهاباد اردستان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او اضافه نمود: این خانه تاریخی بسیار زیبا که متعلق به دوران قاجار است بر اثر عوامل طبیعی دچار آسیب شده بود پس از آنالیز های کارشناسی و برآوردهای اولیه و همچنین تخصیص اعتبار، عملیات بازسازی آن توسط استادکاران این اداره شروع شد.

مشهدی تاکید نمود: این خانه ارزشمند در بافت تاریخی شهر مهاباد واقع شده و از جمله خانه های با معماری گودال باغچه و دارای یک هشتی ورودی بسیار زیبا با تزئینات گچبری و همچنین یک حیاط مرکزی با تزئینات گچبری و اتاق های پیرامون بوده که به همراه دو بادگیر، زیبای این خانه دو چندان می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردستان توضیح داد: با توجه به آسیب های وارده، در مرحله اول، بازسازی پشت بام این خانه تاریخی در دستور استادکاران این اداره قرار گرفته است.

خانه تاریخی حجازی به شماره 33705 و به تاریخ 98/6/24 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. همچنین شهر مهاباد با بیش از 63 هکتار بافت تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یکی از شهرهای مهم منطقه به شمار می رود.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1308

به "بازسازی خانه تاریخی حجازی در شهر مهاباد اردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه تاریخی حجازی در شهر مهاباد اردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید