قشقاوی: آمار500 زندانی ایرانی در اندونزی غیر واقعی است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران: معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمار500 زندانی ایرانی در اندونزی غیر واقعی است، گفت: پیش نویس قانون استرداد مجرمین از سوی وزارت خارجه به دولت اندونزی ارسال شده و منتظر جوابگوی از سوی آنها هستیم.

قشقاوی: آمار500 زندانی ایرانی در اندونزی غیر واقعی است

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگار گروه رسانه های دیگر خبرنگاران، حسن قشقاوی ، ضمن تائید خبرعدم صدور ویزای فرودگاهی از سوی دولت اندونزی برای ایرانیان، گفت: عدم صدور ویزای فرودگاهی برای ایرانیان از سوی دولت اندونزی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان به این کشور است.

معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه ، با بیان اینکه دولت اندونزی ویزای مسافران ایرانی را به این کشور لغو نکرده، توضیح داد: دولت اندونزی تنها تصمیم گرفته صدور ویزای فرودگاهی ایرانیان و بعضی اتباع سایر کشورها را لغو کند و هموطنانی که قصد سفر به این کشور را دارند می توانند به وسیله سفارتخانه این کشور در تهران مبادرت به دریافت ویزا نمایند.

وی اضافه نمود:باید یک کوشش همه جانبه ای در داخل کشورگردد تا موضوع قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر از بین برود تا مشکل به صورت ریشه ای حل گردد.

قشقاوی با اعلام اینکه آمار500 زندانی ایرانی در اندونزی غیر واقعی است، بیان نمود: صحت و سقم این آمار و ارقام را باید سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در اندونزی تائید کند، اگرچه اصل قضیه درست است و تعدادی از ایرانیان در این کشور زندانی هستند و تعدادی نیز منتظر اجرای حکم اعدام هستند، اما آماری که دستگاه دیپلماسی کشورمان دارد کمتر از 500زندانی در این کشور است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با دولت اندونزی قانون استرداد مجرمین ندارد، ادامه داد: پیش نویس قرار داد استرداد مجرمان میان دو کشور برای دولت اندونزی ارسال شده و منتظر پاسخ آنها هستیم تا با امضای این قرارداد دوجانبه عده ای از مجرمین دوران محکومیت خود را در کشورمان سپری نمایند.

معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه با تاکید براینکه پس از اعلام اسامی ایرانیان زندانی در خارج از کشور به سفارتخانه ها، دستگاه دیپلماسی مساعدت های لازم از جمله در اختیار گذاشتن مترجم و بازدید از زندان را انجام می دهد، گفت: طبق کنوانسیون وین سفارتخانه کشورمان بعد از اعلام اسامی حضور فعالی در روند دادرسی زندانیان دارد اما اخذ وکیل با خانواده زندانیان و تشریک مساعی سفارت امکان پذیراست وگرنه اخذ وکیل برای زندانیان از سوی دستگاه دیپلماسی به دلیل قرار ندادن ردیف بودجه برای این امر امکان پذیر نیست.

در بعضی خبرها آمده بود که 500 ایرانی در زندان های اندونزی هستند که 47 نفر آنها در انتظار اجرای حکم اعدام خود به سر می برند.

منبع: خانه ملت

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 326

به "قشقاوی: آمار500 زندانی ایرانی در اندونزی غیر واقعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قشقاوی: آمار500 زندانی ایرانی در اندونزی غیر واقعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید