فیس بوک انتشار اخبار در استرالیا را از سر می گیرد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، فیس بوک خاطرنشان کرد پس ازمذاکره با دولت استرالیا، صفحات خبری را در این کشور فعال می نماید.

فیس بوک انتشار اخبار در استرالیا را از سر می گیرد

این مذاکرات مربوط به ایجاد تغییرات در قانون پیشنهادی استرالیا است که طبق آن شرکت های فناوری باید برای نمایش اخبار رسانه های محلی در پلتفرم شأن هزینه ای پرداخت نمایند.

این قانون به رویارویی دولت استرالیا و شرکت های فناوری منجر شد به طوری که هفته گذشته فیس بوک قابلیت اشتراک گذاری و نمایش محتوای خبری در پلتفرم خود را در این کشور مسدود کرد. همین امر نقدها زیادی از سوی دولت استرالیا و ناشران اخبار را در پی داشت.

اما پس از سلسله مذاکراتی میان جاش فرایدنبرگ، وزیر خزانه داری استرالیا و مارک زاکر برگ، مدیر ارشد اجرایی فیس بوک، یک قرارداد اعطای امتیاز بین آنها بسته شد. اکنون پیش بینی می گردد در روزهای آینده انتشار و مشاهده اخبار این سرویس در استرالیا فراهم شده باشد.

این درحالی است که کشورهای دیگر به دقت فرایند رویدادها را پیگیری می کردند و همچنین بعضی از آنها از جمله کانادا و انگلیس مشغول آنالیز تصویب قانون مشابهی هستند.

فرایندبرگ در این باره به خبرنگاران گفت: فیس بوک دوباره با استرالیا دوست شد و اکنون اخبار استرالیایی در پلتفرم این شرکت احیا می شوند.

هرچند مدت ها است که شرکت های فناوری عظیم و رسانه ها از مدت ها قبل درباره حقوق محتوای خبری در مناطق مختلف با یکدیگر اختلاف دارند، اما قانون پیشنهادی استرالیا گسترده ترین دستورالعمل در این زمینه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1683

به "فیس بوک انتشار اخبار در استرالیا را از سر می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک انتشار اخبار در استرالیا را از سر می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید