فعالیت در مرز دوغارون شبانه روزی می گردد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان رضوی شبانه روزی شدن فعالیت پایانه مرزی دوغارون را تصویب کرد.

فعالیت در مرز دوغارون شبانه روزی می گردد

به گزارش خبرنگاران آنلاین،معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان رضوی آدینه ششم دی با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا، اضافه نمود: افزایش ساعات کاری در مرز دوغارون با هدف ارتقای سطح مبادلات با کشور افغانستان انجام می گردد.

علی رسولیان گفت: به دلیل حجم بالای مبادلات تجاری و روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران با کشور افغانستان، ضرورت دارد کارگروه ویژه و دارای اختیار توسعه روابط مالی با کشور افغانستان در سطح ملی تشکیل گردد.

وی ادامه داد: با هدف بهبود معیشت مرزنشینان و افزایش توان مبادلات تجاری شرکت های تعاونی مرزنشینان خراسان رضوی، پیگیر واگذاری اختیار معین اقلام مجاز قابل ورود به کشور توسط این تعاونی ها در شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان هستیم.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان رضوی گفت: ورود بعضی کالاهای پیشنهادی به استان با دو رویکرد تامین احتیاج مرزنشینان و افزایش سطح فراوری در کشورهای همسایه نیز در شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان مصوب شد.

رسولیان با اشاره به اهمیت همراهی تمامی دستگاه های تصمیم گیرنده حوزه مرزی بر تقویت و افزایش توان مالی مرزنشینان اضافه نمود: از اولویتهای برنامه های مالی استان توسعه مبادلات و روابط تجاری با کشورهای همسایه است.

منطقه ویژه مالی دوغارون در 18 کیلومتری شرق شهرستان تایباد در مرز ایران و افغانستان قرار گرفته و راه اندازی آن در سال 1389 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

دوغارون مهمترین مرز صادراتی ایران و مهم ترین مرز زمینی کشور افغانستان برای ارتباط با دنیای خارج به ویژه اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس به شمار می رود. همچنین یکی از مهمترین معبرها در راستاهای ترانزیتی مهم دنیا از جمله کریدور حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب و کریدور حمل و نقل اروپا، قفقاز، آسیا، کریدور 16 هزار کیلومتری جاده ابریشم، کریدور ریلی تار و بزرگراه آسیایی است.

برخورداری از ظرفیت های جغرافیایی و اقلیمی، استقرار در کریدورهای بین المللی و راستا شبکه های حمل و نقل جاده ای، وجود گمرک دوغارون با بیش از 100 سال قدمت به عنوان دروازه اصلی مبادلات تجاری با ایران بر اهمیت منطقه ویژه مالی دوغارون اضافه نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 781

به "فعالیت در مرز دوغارون شبانه روزی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت در مرز دوغارون شبانه روزی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید