عکس ، بازگشت نیسان پاترول افسانه ای با چهره ای تازه

به گزارش تور ایتالیا ارزان، پس از 14 سال، نیسان انتها نسل نو پاترول را با تغییرات فراوان، پیشرانهٔ نو V6، کابین پر از تکنولوژی و طراحی متمایز معرفی نموده است.

عکس ، بازگشت نیسان پاترول افسانه ای با چهره ای تازه

به گزارش خبرنگاران ، نسل نو پاترول در ابوظبی رونمایی شده است یعنی جایی یکی از محبوب ترین خودروهای منطقه محسوب می گردد و فروش بیشتری نسبت به تویوتا لندکروزر دارد. پاترول نو مثل نسل قبلی در بازار ایالات متحده هم با نام آرمادا عرضه خواهد شد. یکی از تغییرات مهم نسل نو این شاسی بلند ژاپنی، کنار گذاشتن پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی قبلی و جایگزینی آن با یک موتور 3.5 لیتری V6 توئین توربوی نو است که از اینفینیتی QX80 قرض گرفته شده است. این پیشرانه در سینهٔ پاترول 425 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید که افزایش 25 اسب بخاری و 140 نیوتن متری را نسبت به نسل قبلی نشان می دهد. انتقال نیرو هم حالا به وسیله یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک نو صورت می گیرد.

به نقل از پدال، پاترول مدل 2025 هرچند طراحی کاملاً نوی دارد که لوکس تر و زیباتر به نظر می رسد اما تناسبات جعبه ای شکل خود را حفظ نموده است. در جلوی خودرو چراغ های C شکل LED نوی جلب توجه می نمایند درحالی که جلوپنجرهٔ V-Motion نیسان هم عریض تر شده است. در عقب هم چراغ های عمودی را می بینیم که بی شباهت به شاسی بلندهای فول سایز آمریکایی نیستند و به وسیله یک نوار LED که روی پانلی مشکی رنگ کار شده به هم متصل شده اند. در نسل نو پاترول / آرمادا، استحکام پیچشی 25 درصد نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا نموده و به گفتهٔ نیسان، کیفیت سواری بهتر شده است. حداکثر ظرفیت یدک کشی این خودرو نیز به 3850 کیلوگرم می رسد.

پاترول نو از تکنولوژی کاپوت نامرئی بهره می برد که در هنگام آفرود امکان تنظیم دقیق جهت چرخ های جلو را برای راننده فراهم می نماید. این خودرو بعلاوه می تواند حداکثر تا عمق 70 سانتی متری آب حرکت کند. نیسان برای شاسی بلند پرچم دار خود شش حالت رانندگی مختلف شامل مالی، اسپرت، استاندارد، صخره، ماسه و گل ولای را هم در نظر گرفته است. در بازار آمریکا، کسانی که علاقهٔ چندانی به آفرود رفتن با آرمادا ندارند، می توانند سراغ تیپ لوکس پلاتینوم رزرو بروند که با رینگ های 22 اینچی اختصاصی، سیستم تعلیق بادی تطبیقی و ماساژور صندلی راننده، در صدر این خانواده قرار می گیرد.

در داخل پاترول نو شاهد طراحی لوکس و زیبایی با دو نمایشگر 12.3 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی هستیم که همراه با امکاناتی مثل نمایشگر هدآپ 7 اینچی، کنترل تهویهٔ چند منطقه ای، نورپردازی 64 رنگ، گرم کن صندلی های جلو، نمایشگرهای 12.3 اینچی برای عقب، سیستم صوتی با 12 بلندگو و… ارائه می گردد. برای انتخاب دنده نیز دکمه هایی روی کنسول مرکزی در نظر گرفته شده است. در بخش ایمنی، نیسان تجهیزاتی مثل ترمز اضطراری اتوماتیک، نوربالای اتوماتیک، سیستم پایش نقاط کور، دوربین جلوی 170 درجه و پکیج یاری رانندهٔ ProPilot با سیستم هایی مثل کروز کنترل تطبیقی را به صورت استاندارد برای پاترول و آرمادا در نظر گرفته است. در تیپ های بالاتر، پکیج ProPilot 2.1 هم ارائه خواهد شد که با کنترل ترمز، پدال گاز و فرمان، امکان رانندگی بدون احتیاج به دخالت دست را در بزرگراه فراهم می نماید.

قیمت نسل نو نیسان پاترول در خاورمیانه از حدود 65 هزار دلار شروع می گردد و تا 105 هزار دلار بالا می رود. قیمت آرمادا برای بازار آمریکا هنوز اعلام نشده است ولی نیسان رقابت با خودروهایی مثل شورلت تاهو، فورد اکسپدیشن و تویوتا سکویا را در نظر دارد. این خودرو اواخر سال جاری راهی بازار ایالات متحده خواهد شد ولی خریداران بازارهای فرمان راست مثل استرالیا باید تا اواخر سال 2026 برای عرضهٔ پاترول صبر نمایند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 شهریور 1403 بروزرسانی: 14 شهریور 1403 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2512

به "عکس ، بازگشت نیسان پاترول افسانه ای با چهره ای تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، بازگشت نیسان پاترول افسانه ای با چهره ای تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید