عملیات مرمتی خانه دینیار کرمان شروع شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران/کرمان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از شروع عملیات مرمتی خانه دینیار کرمان اطلاع داد.

عملیات مرمتی خانه دینیار کرمان شروع شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مجتبی شفیعی اضافه نمود: در این عملیات بازسازیی، بندکشی آجرفرش پشت بام، مهارکشی و استحکام بخشی، نماسازی، سنگ فرش، تهیه درب و پنجره چوبی و نماچینی آجری این خانه تاریخی انجام می شود.

او با اشاره به اینکه خانه دینیار پس از بازسازی به عنوان موزه مشارکتی مطبوعات کرمان به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: این خانه تاریخی طبق تفاهم نامه ای سه ساله برای راه اندازی موزه مطبوعات در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان قرار گرفته است.

شفیعی تاکید نمود: با راه اندازی موزه مطبوعات کرمان در خانه تاریخی دینیار زمینه حضور و بازدید گردشگران از این بنای تاریخی و همچنین اسناد و مدارک مطبوعات استان فراهم می شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه این بنا حدود صدسال قدمت دارد و به دوره قاجاریه برمی شود، اعلام کرد: این خانه توسط شخصی به نام دینیار ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1660

به "عملیات مرمتی خانه دینیار کرمان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات مرمتی خانه دینیار کرمان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید