عملیات اجرایی اتصال پرسرعت مدارس شهری به وسیله فیبرنوری شروع شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، با امضای تفاهم نامه بین وزیر ارتباطات و سرپرست وزارت آموزش و پرورش تا 2 سال آینده تمام مدارس شهری کشور به شبکه فیبرنوری متصل می شوند.

عملیات اجرایی اتصال پرسرعت مدارس شهری به وسیله فیبرنوری شروع شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با امضای تفاهم نامه بین عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رضا مراد صحرایی سرپرست آموزش و پرورش، عملیات اجرایی طرح اتصال فیبرنوری مدارس شهری کشور به شبکه ملی اطلاعات به وسیله فناوری فیبرنوری (FTTx) شروع شد.

این تفاهم نامه بر اساس سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات و به منظور تحقق هدف عملیاتی امکان اتصال و دسترسی پرسرعت، سازمان ها، مراکز آموزشی، پژوهشی، حوزوی، کسب و کارها و کاربران تجاری با حداقل سرعت صدمگابیت بر ثانیه امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه وزارت خانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش برای اتصال مدارس شهری کشور به شبکه ملی اطلاعات به وسیله فیبرنوری (FTTX) همکاری می نمایند.

به همین منظور کارگروه راهبری مشترکی نیز برای اجرای این تفاهم نامه بین دو وزارتخانه تشکیل می گردد و مقرر شده که این کار تا خاتمه دولت سیزدهم به خاتمه برسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2433

به "عملیات اجرایی اتصال پرسرعت مدارس شهری به وسیله فیبرنوری شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات اجرایی اتصال پرسرعت مدارس شهری به وسیله فیبرنوری شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید