عقب نشینی کاخ سفید از صدور بیانیه اتهام به روسیه بابت حمله سایبری

به گزارش تور ایتالیا ارزان، یک منبع ناشناس آگاه به آسوشیتدپرس گفته است مقامات کاخ سفید بعد از ظهر روز آدینه آماده صادر کردن بیانیه ای رسمی بودند که روسیه را متهم به ارتکاب حمله سایبری گسترده می دانست، اما لحظه آخر به آن ها دستور داده شد که این کار را نکنند.

عقب نشینی کاخ سفید از صدور بیانیه اتهام به روسیه بابت حمله سایبری

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، تعیین نیست که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا قبل از مصاحبه با برنامه The Mark Levin Show از این بیانیه آگاه شده بود یا خیر. وی در این برنامه، قاطعانه روسیه را مقصر نقض امنیت سایبری دانست.

گزارش ها در خصوص حمله سایبری روسیه که لقب تلألوی خورشید به آن داده شده، روز دوشنبه گذشته هویدا شدند و به فعالیت های هکری با هدف حمله به آژانس های مختلف دولت آمریکا از جمله پنتاگون و وزارت خارجه اشاره دارند که تصور می گردد ماه ها در جریان بوده است. این حمله ظاهراً به وسیله نرم افزار سولارویندز، مستقر در تگزاس صورت گرفته است.

در حالی که بعضی رسانه های آمریکا و پامپئو سریعاً مسکو را مقصر این حمله دانستند، دونالد ترامپ این گمان را عنوان کرد که امکان دارد چین پشت حمله مذکور باشد؛ وی همچنین با بیان اینکه این حمله به اندازه ای که بعضی می گویند جدی نیست، دامنه نقض سایبری را کم جلوه داد.

روسیه فوراً اتهامات را رد کرد و فقدان شواهد برای حمایت از ادعاهایی که متوجه اش بود را یادآور شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1578

به "عقب نشینی کاخ سفید از صدور بیانیه اتهام به روسیه بابت حمله سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی کاخ سفید از صدور بیانیه اتهام به روسیه بابت حمله سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید