شورای امنیت سازمان ملل امروز نشست فوق العاده دارد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، شورای امنیت سازمان ملل امروز درباره اوضاع هایئتی پس از ترور رئیس جمهور این کشور نشست فوق العاده برگزار می نماید. بعضی خبرها از دستگیری عاملان ترور حکایت دارد.

شورای امنیت سازمان ملل امروز نشست فوق العاده دارد

به نقل از اسپوتنیک، نخست وزیر موقت هائیتی گفته است که بر اساس داده های اولیه ، ترور به وسیله یک گروه مسلح متشکل از خارجی ها صورت گرفته است. با توجه به این اطلاعات ، دولت برای اطمینان از دستگیری عاملان ، برای مدت 15 روز حالت فوق العاده ایجاد کرد.

آمریکا و مکزیک خواهان تشکیل فوری نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بحث در خصوص شرایط این کشور حوزه کارائیب شدند. دیپلمات های آمریکایی و مکزیکی در یک درخواست مشترک از رئیس شورای امنیت سازمان ملل گفتند: با توجه به شرایط موجود در هائیتی ، مکزیک و ایالات متحده از ریاست جمهوری می خواهند که پنجشنبه رایزنی هائیتی را ترتیب دهد.

دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش اقدام نفرت انگیز قتل رهبر هائیتی را به شدت محکوم کرد و از هائیتی ها خواست که آرامش خود را حفظ نموده و نظم قانون اساسی را حفظ نمایند. استفان دوجاریک ، سخنگوی سازمان ملل گفت ، مأموریت سازمان ملل در هائیتی گفت که اوضاع در منطقه نسبتاً متشنج اما آرام است.

به این نیروها، متشکل از 1200 پرسنل ، توصیه شده است که در یک مکان امن بمانند.

بوچیت ادموند ، سفیر هائیتی در ایالات متحده گفت: هائیتی انتظار دارد که شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست روز پنجشنبه خود به جنبه های امنیتی و بی ثباتی اوضاع کشور پس از ترور رئیس جمهور جووینل مویز بپردازد.

ادموند گفت: هنگامی که نوبت به سازمان ملل می رسد ، امیدوارم که آنها جنبه امنیتی را مورد آنالیز قرار دهند و ارزیابی نمایند و ببینند آیا نیازی به آنالیز مجدد بازگشت به فصل 7 وجود دارد.

او گفت که منظورش بازگشت مأموریت سازمان ملل به کشور نیست اما امیدوار است که شورا نوسانات شرایط فعلی را در نظر بگیرد.

آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا هم در تماس تلفنی با کلود جوزف ، نخست وزیر موقت هائیتی ، بار دیگر تأکید کرد که ایالات متحده متعهد شده است تا پس از ترور رئیس جمهور جووینل مویز ، به حمایت از صلح و امنیت در هاییتی یاری کند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: وزیر امور خارجه امروز با کلود جوزف ، نخست وزیر موقت هائیتی تبادل نظر کرد. بلینکن به خانواده رئیس جمهور و مردم هائیتی تسلیت گفت و بر تعهد مستمر ایالات متحده برای همکاری با دولت هاییتی در حمایت از مردم هائیتی و حاکمیت دموکراتیک ، صلح و امنیت تاکید نمود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1939

به "شورای امنیت سازمان ملل امروز نشست فوق العاده دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت سازمان ملل امروز نشست فوق العاده دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید