شهریاری: واکسیناسیون به معنای بی توجهی به رعایت پروتکل ها نیست

به گزارش تور ایتالیا ارزان، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه واکسیناسیون به این معنا نیست که به رعایت پروتکل ها، بی توجهی گردد، گفت: فعلا استفاده از ماسک، توجه به ادامه محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است.

شهریاری: واکسیناسیون به معنای بی توجهی به رعایت پروتکل ها نیست

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگاران، با تاکید بر لزوم ادامه محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی در حین فرایند واکسیناسیون عمومی در کشور گفت: واکسیناسیون به معنی دریافت واکسن در یک نوبت نیست، واکسیناسیون حداقل در دو نوبت انجام می گردد، یعنی فرد واکسینه شده باید دو نوبت واکسن دریافت نموده باشد حتی گاها ممکن است بعد از گذشت چند ماه دوز یادآور هم تزریق گردد، به هر شکل واکسیناسیون به این معنا نیست که به رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری ها و عدم حضور در تجمع ها بی توجهی گردد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس اضافه نمود: البته قرار است سامانه ای تعریف گردد تا بعضی خدمات بر اساس معیار واکسینه شدن افراد ارائه گردد، یعنی محدودیت ها یرای افراد واکسینه شده برطرف و ارائه خدمات به آن ها تسهیل گردد، برای مثال سفرهای هوایی، دریایی و زمینی افراد واکسینه شده بدون مانع انجام گردد، یا اینکه ورود و خروج افراد به و از کشور مشروط به ارائه کارت واکسن و تست منفی کرونا باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید نمود: با توجه به این سامانه بسیاری از موارد همانند کسب و کار افراد و سفرها رونق می گیرد، یعنی قرار است از طریق یک سامانه برای افراد واکسینه شده یکسری تسهیلات در نظر گرفته گردد.

شهریاری در انتها تاکید نمود: فعلا استفاده از ماسک، توجه به ادامه محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است، باید توجه کنیم که دریافت یک دوز واکسن به منزله واکسینه شدن نیست و افراد باید دو دوز واکسن را دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2001

به "شهریاری: واکسیناسیون به معنای بی توجهی به رعایت پروتکل ها نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهریاری: واکسیناسیون به معنای بی توجهی به رعایت پروتکل ها نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید