شروع طوفانی کاراته کا در شروع سال جدید، 5طلا برای ملی پوشان ایران

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران، نخستین دوره رقابتهای لیگ جهانی کاراته در سال 2020 روز آدینه با حضور 466 کاراته کا از 65 کشور به میزبانی شیلی در سانتیاگو شروع و یکشنبه شب با درخشش نمایندگان کشورمان انتها یافت.

شروع طوفانی کاراته کا در شروع سال جدید، 5طلا برای ملی پوشان ایران

تیم ملی ایران که با هشت کاراته کا در این مسابقات شرکت نموده بود، در نهایت پیروز به کسب 5 طلا و یک برنز شد و در مجموع عنوان نخست را در میان تمام تیم های شرکت کننده به خود اختصاص دادو برای تیم ملی ایران رزیتا علیپور، حمیده عباسعلی، ذبیح الله پورشیب، حمیده عباسعلی و سجاد گنج زاده 5 مدال طلا کسب کردند. صالح اباذری هم به نشان برنز دست یافت. سارا بهمنیار و طراوت خاکسار نیز پیروز به کسب مدال نشدند.

امروز یکشنبه در روز پایانی این رقابتها تیم کشورمان 5 نماینده در مبارزات نهایی داشت که هر 5 کاراته کا با کسب پیروزی مقابل رقبای خود به نشان طلا دست یافتند.

نتایج کاراته کاهای ایران در روز پایانی

رزیتا علیپور اولین در فینال وزن 61- کیلوگرم برابر جوانا رکوویچ از صربستان پس از تساوی 3 بر 3 با استفاده از قانون سنشو (امتیاز نخست) به پیروزی دست یافت و طلا گرفت. وی با رجحان مقابل جولیا آنجلوچی از ایتالیا، کارولینا ویدلا از شیلی، لیلا هورتالت از فرانسه و مروه کوبان از ترکیه به فینال راه یافته بود.

حمیده عباسعلی هم با رجحان با را؟ داوران برابر هانگو چائو از چین در پیکار نهایی پیروز به کسب نشان طلای وزن 68+ کیلوگرم شد. سرگروه تیم ملی بانوان بعد از یک دور استراحت لائورا پالاسیو از اسپانیا، فراکوتی از ایتالیا و پئولینا راموس از مکزیک راهی مبارزه پایانی شد.

بهمن عسگری هم سومین فینالیست ایران بود. وی که با رجحان مقابل آرمان التیمور از ترکیه، اوسامه فاهسی از مراکش، کریستوفر اگوستین از فیلیپین و توماس اسکات از آمریکا به ملاقات نهایی راه یافته بود در. این مبارزه برای کسب مدال طلا برونو تکسیرا از برزیل را 5 بر یک شکست داد و طلا گرفت.

ذبیح الله پورشیب نیز در وزن 84- کیلوگرم در پیکار با ایگور آکتاش از ترکیه به تساوی 3 بر 3 دست یافت و با قانون سنشو به رجحان دست یافت و او نیز به نشان طلا دست یافت. وی بعد از یک دور استراحت ولید قالی از بلژیک، میشله جیانی از ایتالیا، ایگور چیخماروف از قزاقستان و ایوان وسیچ از کرواسی را شکست داد و راهی مبارزه پایانی شد.

سجاد گنج زاده نیز در پیکار نهایی وزن 84 سجاد گنج زاده به مصاف جاناتان هورنه از آلمان رفت و با رجحان 2 بر صفر پنجمین طلای تیم ایران را به خود اختصاص داد. سجاد دور اول استراحت داشت و سپس الکساندر بنجامین از کانادا برایان ایر از آمریکا و صالح اباذری دیگر نماینده کشورمان در این وزن را شکست داد و به فینال رسید.

صالح اباذری در مبارزه رده بندی وزن 84+ کیلوگرم در پیکار با برایان ایر از آمریکا 4 بر یک پیروز شد و برنز گرفت. وی بعد از یک دور استراحت، 7 بر صفر آدام راموس از برزیل 3 بر صفر آلپ ارسلان یامان اوغلو از ترکیه را از پیش رو برداشت و در ادامه به گنج زاده در نیمه نهایی یک بر صفر باخت و به ملاقات رده بندی رفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1099

به "شروع طوفانی کاراته کا در شروع سال جدید، 5طلا برای ملی پوشان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع طوفانی کاراته کا در شروع سال جدید، 5طلا برای ملی پوشان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید