شب سفید تورنتو را بی خواب کرد ، تهران همچنان محروم از گردشگری شبانه

به گزارش تور ایتالیا ارزان، جشنواره هنری شب سفید یا شب بی خواب تورنتو برگزار گردید.

شب سفید تورنتو را بی خواب کرد ، تهران همچنان محروم از گردشگری شبانه

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

چمدان: فستیوال شب بی خواب، شب سفید و یا شب روشن (Nuit Blanche) در تورنتو با حضور نزدیک به 90 پروژه هنری از بیش از 300 هنرمند در شنبه شب 5 اکتبر شروع شد و تا سحر روز یکشنبه ادامه داشت.

موضوع اصلی شب بی خواب سال 2019 تورنتو، تسلسل، در پاسخ به بهم پیوستگی، پاردوکس ها و تناقضات زندگی در شهرهای در حال تغییر انتخاب شده است.

شب بی خواب تورنتو توسط شهرداری تورنتو با همکاری انجمن هنرهای تورنتو برگزار می گردد.

محل این فستیوال در تورنتو از موزه آقاخان شروع شد و تا محله فورت یورک که سایت تاریخ طبیعی در آن قرار گرفته است، ادامه داشت.

با وجود تمام شدن این شب، نمایش 8 پروژه هنری از این مجموعه همچنان تا 20 اکتبر ادامه دارد.فستیوال شب بی خواب یک جشنواره کاملا رایگان در سطح شهرهاست که در آن موزه ها تا سحر باز هستند و مجموعه داران خصوصی، صاحبان آثار هنری و هنرمندان، آثار هنریشان را به رایگان و بعضی در سطح شهر و میادین از غروب تا سحر در معرض نمایش مردم قرار می دهند.

این فستیوال ابتدا در سال 1984 در فرانسه برگزار گردید و بعد از آن در شهرهای بزرگ سراسر جهان همانند ملبورن، تورنتو، پاریس، سن پیترزبورگ، بارسلونا، قاهره، هاوانا و … ادامه پیدا کرد.

در این فستیوال شهروندان یک شب در سال را صرف تماشای آثار هنری و موزه ها می نمایند و در سطح شهر از تماشای آثار هنری لذت می برند.

تهران به دلایل مختلف از جمله نداشتن زندگی شبانه از برگزاری چنین رویدادهای خاص و ویژه فرهنگی که سبب نزدیکی بیشتر شهروندان با هنر و فرهنگ می گردد، محروم است. متاسفانه موضوع زیست شبانه همچنان در پایتخت ایران گرفتار هماهنگی ها و موافقت ها و مخالفت های نهادهای ذیربط است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 436

به "شب سفید تورنتو را بی خواب کرد ، تهران همچنان محروم از گردشگری شبانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب سفید تورنتو را بی خواب کرد ، تهران همچنان محروم از گردشگری شبانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید