سرمایه گذاری 7000 میلیاردی در صنعت گردشگری استان سمنان

به گزارش تور ایتالیا ارزان، سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: 25 پروژه حوزه گردشگری استان سمنان با حجم سرمایه گذاری بیش از هفت هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

سرمایه گذاری 7000 میلیاردی در صنعت گردشگری استان سمنان

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا دوست محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه ها در قالب مجتمع های گردشگری، هتل ها، مراکز اقامتی و پذیرایی و ... در حال ساخت هستند.

وی با اشاره به اینکه 9 واحد بوم گردی در سالجاری افتتاح شده است، اضافه نمود: با راه اندازی این اقامتگاه ها شرایط اشتغال 26 نفر در استان فراهم شده است.

دوست محمدی با اینکه در حال حاضر 81 اقامتگاه بوم گردی در استان سمنان فعال است، اضافه نمود: از ابتدای سالجاری تا کنون هفت موافقت اصولی با ظرفیت اقامت 76 نفر صادر شده است.

وی با اشاره به فعالیت 30 تشکل غیردولتی در استان سمنان، گفت: در این مدت 2 میلیارد و 742 میلیون ریال تسهیلات به این تشکل ها پرداخت شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از برگزاری 11 دوره آموزشی در شش ماهه اول سالجاری و ویژه فعالان گردشگری استان اطلاع داد و گفت: 469 نفر در این دوره ها آموزش دیدند که این آمار نسبت به 6 ماهه مشابه سال قبل 23 درصد رشد یافته است.

وی در مورد آمار گردشگران داخلی و خارجی این استان نیز گفت: 726 هزار و 46 گردشگر داخلی و یک هزار و 727 گردشگر خارجی در 6 ماهه نخست سال جاری از استان سمنان بازدید کردند.

دوست محمدی با اشاره به اینکه 709 هزار و 49 گردشگر داخلی و سه هزار و 92 گردشگر خارجی در سال گذشته از استان سمنان بازدید کردند، اضافه نمود: در سال گذشته یک هتل چهار ستاره و 22 اقامتگاه بوم گردی در استان افتتاح شد.

وی از صدور 25 موافقت اصولی در سال گذشته اطلاع داد و گفت: در سال گذشته 15 دوره آموزشی ویژه فعالان گردشگری استان برگزار گردید و 916 نفر پیروز به شرکت در این دوره ها شدند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: با بهره برداری از پروژه های افتتاحی در حوزه گردشگری در سال گذشته، شرایط اشتغال 30 نفر فراهم شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 550

به "سرمایه گذاری 7000 میلیاردی در صنعت گردشگری استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 7000 میلیاردی در صنعت گردشگری استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید