سرلشکر باقری: توسعه چشمگیری را در روابط چین و ایران شاهد خواهیم بود

به گزارش تور ایتالیا ارزان، سردار سرلشکرمحمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به چین سفر نموده است امروز پنجشنبه اظهار کرد توسعه چشمگیری را در روابط دفاعی و نظامی دو کشور چین و ایران با هدف تقویت صلح و ثبات، امنیت و آرامش برای دو ملت و دو کشور شاهد خواهیم بود.

سرلشکر باقری: توسعه چشمگیری را در روابط چین و ایران شاهد خواهیم بود

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

سرلشکر باقری روز پنجشنبه در پکن در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص برنامه های سفر خود به چین اضافه نمود: روز گذشته دو جلسه کاری بسیار مفصل با رییس ستاد کل ارتش چین و معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین که بعد از رهبر این کشور نفر دوم نیروهای مسلح چین محسوب می گردد برگزار گردید و مسایل مفیدی در این جلسات مورد بحث و رایزنی نهاده شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست ها را چگونگی برگزاری کمیسیون مشترک فنی و صنعتی ایران و چین که با موضوع وزارت دفاع انجام می گردد خاطرنشان کرد و گفت: قرار شد در این کمیسیون که در آینده نزدیک با حضور مقامات دو کشور در پکن برگزار می گردد موضوعات متعددی در ابعاد مختلف تحقیقاتی، تولیدی و کار مشترک روی محصولات مختلف مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

وی یکی دیگر از موضوعات مورد بحث را برگزاری کمیسیون مشترک نظامی دو کشور مطرح کرد و گفت: در این کمیسیون نیز که با حضور نمایندگان دو کشور در آینده نزدیک در تهران برگزار می گردد موضوعات متعددی مانند مسایل آموزشی، تبادل بیشتر اساتید و دانشجو و شرکت ناو چینی در رزمایش مشترک سه جانبه ایران، چین و روسیه در آب های دریای عمان مورد آنالیز نهاده شد.

این مقام بلند پایه نظامی جمهوری اسلامی اضافه نمود: همچنین در نتیجه این سفر قرار شد تجربه های ارزشمندی که نیروهای نظامی ایران در نبردهای دریایی در دفاع از فضای کشور در خلیج فارس و دریای عمان و یا نبرد با تروریست ها در سوریه و عراق دارند توسط اساتید ایرانی برای دانشجویان چینی تشریح و منتقل گردد.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه همچنین قرار شد طرف چینی هم تجربیات ارزشمند خود را به دانشجویان ما ارایه کند گفت: در موضوعات مختلف بین دو نیروی مسلح بحث و گفتگو و توافقات زیادی شد و قرار است گروه های کاری متعددی این موضوعات را با جزییات ادامه دهند.

وی در خصوص بازدید از دانشگاه عالی دفاع چین هم گفت در این دانشگاه راهبردها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص امنیت مناطق مختلف و مباحث راهبردی دفاعی برای دانشجویان این دانشگاه که از مسئولان ارتش چین هستند تشریح شد همچنین توافق شد در خصوص انتقال تجربه و تبادل استاد و دانشگاه با یکدیگر کار کنیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در انتها هدف از سفر به شانگهای را بازدید از یک پایگاه دریایی و قرارگاهی که مسئول امنیت دریای جنوب است مطرح کرد این بازدید هم در جهت توسعه ارتباطات نظامی و صلح و ثبات در منطقه خواهد بود.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح روز گذشته (چهارشنبه) به وقت محلی در راس یک هیات عالی رتبه نظامی، به دعوت رئیس ستاد ارتش چین وارد پکن شد.

سردار باقری که در پاسخ به دعوت رسمی همتای چینی خود به پکن سفر نموده است روز گذشته با ژنرال لی شو چنگ رییس ستاد مشترک ارتش چین دیدار و گفت و گو کرد او و هیات همراه همچنین عصر روز چهارشنبه مورد استقبال رسمی ژنرال لی شو چنگ رییس ستاد مشترک ارتش چین نهاده شدند.

این مقام بلند پایه نظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین امروز پنجشنبه در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه دفاع ملی چین سخنرانی کرد، او قرار است برای بازدید از یک پایگاه دریایی روز آدینه به شانگهای سفر کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 378

به "سرلشکر باقری: توسعه چشمگیری را در روابط چین و ایران شاهد خواهیم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرلشکر باقری: توسعه چشمگیری را در روابط چین و ایران شاهد خواهیم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید