رکورد جالب سا پینتو؛ برترین سرمربی خارجی استقلال در 6 بازی اول!

به گزارش تور ایتالیا ارزان، پیروزی روحیه بخش مقابل نساجی مازندران هم باعث شد تا آبی پوشان مرکز بعد از 2 تساوی، دوباره رنگ پیروزی را ببینند. این برد برای بهبود رکورد انفرادی سرمربی پرتغالی استقلال هم حائز اهمیت بود. ریکاردو سا پینتو با انگیزه 2 رقمی کردن امتیازات خود در دوران حضورش در استقلال، مقابل نساجی در کنار زمین حضور پیدا نموده و با جنب وجوش خاصی شاگردانش را راهنمایی می کرد.

رکورد جالب سا پینتو؛ برترین سرمربی خارجی استقلال در 6 بازی اول!

سا پینتو با کسب پیروزی مقابل نساجی، سومین برد دوران حضورش در لیگ برتر ایران با به دست آورد. سرمربی پرتغالی آبی پوشان مرکز پیشتر توانسته بود طعم پیروزی همراه با استقلال را در 2 ملاقات حساس مقابل ملوان بندرانزلی و مس کرمان بچشد تا رکورد برترین شروع در میان سرمربیان خارجی استقلال را از آن خود کند و حتی بالاتر از چهره هایی، چون وینفرد شفر و آندره آ استراماچونی قرار گیرد.

بالاتر از شفر و استراماچونی

ریکاردو سا پینتو در 6 بازی حضورش روی نیمکت استقلال، 11 امتیاز همراه آبی ها به دست آورده است. به عبارت بهتر، 3 برد، 2 مساوی و یک باخت کارنامه سرمربی پرتغالی همراه آبی پوشان مرکز در لیگ بیست ودوم بوده که در قیاس با دو سرمربی خارجی استقلال در سالیان اخیر، تعیین می گردد که برگ برنده در دستان سا پینتو است.

آندره آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی محبوب آبی ها در 6 بازی ابتدایی خود توانست تنها 6 امتیاز به دست آورد و استقلال با راهنمایی او، یک بار در 6 ملاقات نخست به پیروزی رسید و 3 تساوی و 2 باخت در کارنامه شاگردان استراماچونی به چشم می خورد تا سا پینتو نسبت به این سرمربی ایتالیایی عملکرد بهتری را داشته باشد.

وینفرد شفر سرمربی آلمانی سابق استقلال هم از حیث نتیجه گیری در 6 بازی نخست عملکرد ضعیف تری نسبت سا پینتو داشت. شفر در 6 بازی نخست، 2 پیروزی به دست آورد، 3 تساوی داشت و یک شکست را هم همراه آبی پوشان مرکز تجربه کرد تا اندوخته ای 9 امتیازی را از 6 بازی اول حضورش روی نیمکت استقلال به دست آورد. رولند کوخ آلمانی، دیگر سرمربی خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر هم در 6 بازی اول خود در لیگ دوم 8 امتیاز گرفته بود.

قلعه نویی علیه رکورد درخشان سا پینتو؟

آبی پوشان مرکز به تعطیلات فیفادی رفته اند و ریکاردو سا پینتو هم برای ملاقات با خانواده اش از ایران خارج شده، اما قرار است خیلی زود تمرینات استقلال از سر گرفته گردد و بازیکنان از سوی سا پینتو فراخوانده شده اند و طبق آخرین خبرها، قرار است از روز آدینه تمرینات آماده سازی آبی پوشان مرکز در غیاب 6 بازیکن ملی پوش شروع گردد.

استقلالی ها در هفته هفتم لیگ برتر که بعد از اتمام فیفادی ماه سپتامبر برگزار خواهد شد، باید در سیرجان و در ملاقاتی حساس و سرنوشت ساز به مصاف گل گهر بروند. تیمی که توانسته در 15 بازی اخیر خود در لیگ برتر با راهنمایی امیر قلعه نویی شکست ناپذیر باشد و با توجه به شانس بالای صدرنشینی 2 تیم، نتیجه تقابل هفته هفتم بسیار حائزاهمیت است.

امیر قلعه نویی همیشه تقابل های مجذوب کننده و البته مهمی مقابل استقلال داشته و حالا پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر فوتبال ایران این شانس را دارد تا روند درخشان سرمربی پرتغالی استقلال را متوقف سازد و دومین شکست سا پینتو در لیگ ایران را رقم بزند. البته که سرمربی پرتغالی آبی پوشان مرکز امیدوار است با شکست دادن قلعه نویی رکورد تاریخی خود به عنوان برترین سرمربی خارجی تاریخ استقلال را بهبود بخشد.

فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2326

به "رکورد جالب سا پینتو؛ برترین سرمربی خارجی استقلال در 6 بازی اول!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد جالب سا پینتو؛ برترین سرمربی خارجی استقلال در 6 بازی اول!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید