رمق گیری کنسانتره سنگ آهن در سنگان خواف برای نخستین بار شروع شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، مدیر عامل شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان خواف گفت: طرح رمق گیری کنسانتره سنگ آهن برای نخستین بار در منطقه سنگان این شهرستان از روز سه شنبه به صورت رسمی شروع شد.

رمق گیری کنسانتره سنگ آهن در سنگان خواف برای نخستین بار شروع شد

مجید معصومی اضافه نمود: طرح احداث واحد رمق گیری باطله کارخانجات کنسانتره با تکیه بر دانش فنی داخلی و درجهت اشتغال آفرینی و حفظ منابع معدنی کشور در سالجاری با دیدگاه توسعه پایدار به وسیله این شرکت در شهرستان خواف راه اندازی شد.

وی در تشریح طرح رمق گیری کنسانتره گفت: در این راستا باطله های کنسانتره که به صورت معلول از فرآیند فراوری خارج می شدند با اجرای این طرح دوباره در فرآیند رمق گیری قرار می گیرند تا بعد از فرآیند مربوطه درصد به جای مانده سنگ آهن در آنها جداسازی شوند.

وی گفت: با راه اندازی این طرح سالیانه حدود 65 هزار تن کنسانتره با عیار آهن بیش از 60 درصد فراوری و این مساله مانع از هدر رفت این مقدار ماده خام از چرخه فراوری می گردد.

مدیر عامل شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان خواف مهمترین مزایای طرح فوق را افزایش بهره وری کارخانجات کنساتره سنگ آهن (راندمان، جدایش، مقدار فراوری و غیره) ذکر کرد و گفت: با اجرای آن زمینه اشتغال 50 نفر در منطقه فراهم و از هدر رفت منابع معدنی ملی در منطقه جلوگیری می گردد.

مدیرعامل شرکت معادن احیاء سپاهان خواف گفت: برای اجرای این طرح 580 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد که 60 درصد هزینه های سرمایه گذاری مربوط به تامین تجهیزات است.

معصومی گفت: در راستای حمایت از فراوری ملی و بومی سازی دانش فنی تمامی تجهیزات استفاده شده در طراحی و ساخت واحد رمق گیری کنسانتره از منابع و فراوریات با کیفیت داخلی و قابل رقابت با محصولات خارجی تامین شده است.

مجتمع سنگ آهن سنگان خواف با بیش از یک میلیارد تن ذخیره یکی از 10 معدن بزرگ سنگ آهن در دنیا و تامین کننده خوراک اولیه برای فراوری 17.5 میلیون تن کنسانتره، 15 میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن در ایران است.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2346

به "رمق گیری کنسانتره سنگ آهن در سنگان خواف برای نخستین بار شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمق گیری کنسانتره سنگ آهن در سنگان خواف برای نخستین بار شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید