بانوی دوومیدانی کار: ورودی های المپیک 2020 فضایی است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، بانوی مدال آور ایران در ماده پرتاب چکش می گوید در شرایط فعلی، رکوردهای ورودی المپیک برای دختران ایران خیلی دور از دسترس است.

بانوی دوومیدانی کار: ورودی های المپیک 2020 فضایی است

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، ریحانه آرانی، دوومیدانی کار ایران که خرداد ماه سال 1397 در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا اولین برنز پرتاب چکش دختران جوان ایران را به دست آورد و تاریخ ساز شد، این روزها در ارومیه و زیر نظر کاوه موسوی تمرین می نماید. آرانی حدود 6 است که به صورت حرفه ای در دوومیدانی کار می نماید و اکنون با هزینه شخصی اردو برگزار نموده است تا خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی آماده کند. او در خصوص موضوعات مختلفی از جمله وضیعت دوومیدانی بانوان، شرایط اردویی خود و تفاوت در توجه به بانوان و آقایان توسط فدراسیون با خبرنگاران گفت وگو کرد.

مشروح گفت وگوی این دوومیدانی کار با خبرنگاران را در ادامه می خوانید.

دوومیدانی بانوان نه بد و نه خوب!

دوومیدانی بانوان شرایط تقریبا مناسبی دارد. با وجود خانم بهزادی(نایب رئیس بانوان فدراسیون) چیزی کم و کسر نداریم. از دختران دیگر خبر ندارم اما من وقتی می خواستم به تبریز بیایم، خانم بهزادی هماهنگی های لازم را انجام داد. به نظرم حمایتی که باید از دختران داشته باشد را دارد. به طور کلی دوومیدانی بانوان در سطح تعادل واقع شده است. نمی توان گفت خیلی خوب یا خیلی بد است؛ از آنجایی که ورزشکارانمان در سطح آسیا و دنیا نیستند، سطح خیلی بالایی نداریم.

بعد از آنکه مدال برنز قهرمانی جوانان آسیا را کسب کردم، اردویی نداشتم. فدراسیون برای مسابقات آسیایی جوانان هیچ اردویی برایم در نظر نگرفت و خودم اردو برگزار کردم، اکنون هم به ارومیه آمده ام و تمرین می کنم. در فصل مسابقات داخل سالن به سر می بریم و تمرکز و اولویت فداسیون در این زمینه است بنابراین ما در فضای باز مسابقه می دهیم و فعلا برنامه ای نداریم.

ورودی های المپیک برای بانوان فضایی است!

اینکه گفته می گردد فدراسیون بین زنان و مردان تبعیض قائل می گردد، هم درست است و هم غلط چون دخترانمان در سطح پسران نیستند و باید بیشتر کوشش نمایند تا به حد نصاب رکوردهای المپیک نزدیک شوند. شاید به همین دلیل است که برای دختران اردو در نظر گرفته نمی گردد. ورودی های المپیک برای ما فضایی است. البته به معنی این نیست که فدراسیون نخواهد از دختران حمایت کند، بلکه حمایت کوچکی دارد و بی توجه نیست. با این حال ورزشکاران بزرگسال باید حرفی برای گفتن داشته باشند تا فدراسیون برایشان اردو در نظر بگیرند. درست است که من نفر اول بزرگسالان هستم اما فدراسیون فقط سال گذشته یک دوره اردو برای مسابقات قهرمانی آسیا قطر برگزار کرد که متاسفانه ورودی نیاوردم و بعد از آن هم مسابقات فضای باز نداشتیم.

صرفا به رکورد ایران بسنده نمی کنم

درست است که فدراسیون باید برنامه استعدادیابی داشته باشد و در ادامه هم کسانی که شناسایی شدند را حمایت کند اما بعضی فکر می نمایند که وقتی استعدادیابی می شوند، حتی اگر رکورد بدی داشته باشد فدراسیون باید از آنها حمایت کند در حالی که این گونه نیست و باید رکورد آنها هم خوب باشد. من هم به وسیله استعدادیابی انتخاب شدم و در رده های نوجوانان و جوانان مدال آوردم و الان به بزرگسالان رسیده ام. در این رده هم باید جدی کار کنم که مورد توجه فدراسیون قرار بگیرم نه اینکه صرفا به رکورد ایران بسنده کنم.

بعداز مدال جوانان آسیا پیشرفتی نداشتم!

بعد از مدال آسیا پیشرفت چندانی نداشتم. حدود یک ماه و نیم است که مربی خود را عوض نموده ام و زیر نظر آقای کاوه موسوی تمرین می کنم، فعلا نمی توانم در خصوص پیشرفتم اظهار نظر کنم و به زمان نیاز دارم. مسابقات قهرمانی آسیا سال آینده برگزار می گردد و در ادامه هم بازی های آسیایی را پیش رو دارم، تمام کوششم را می کنم تا بهترین نتیجه را در این مسابقات بگیرم. رکورد شخصی من 55.46 است که رکورد جوانان و بزرگسالان کشور است، اگر 60 تا 62 متر پرتاب کنم در بزرگسالان آسیا هم مدال می گیرم. کار سختی است اما برای همین به ارومیه آمده ام تا تمریناتم را جدی تر و زیر نظر یک مربی تخصصی دنبال کنم.

در سرانجام صحبت هایم باید از مربی قبلی ام، آقای عرب(سرپرست فدراسیون)، آقای کاوه موسوی و خانم بهزادی تشکر کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 971

به "بانوی دوومیدانی کار: ورودی های المپیک 2020 فضایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوی دوومیدانی کار: ورودی های المپیک 2020 فضایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید