دستاورد های دانشکده های فنی وحرفه ای در نمایشگاه ایران ساخت سال 99 به نمایش گذاشته می گردد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، دانشگاه فنی وحرفه ای کوشش دارد ضمن شرکت در نمایشگاه ایران ساخت سال آینده، دستاورد های خود را طبق نیازسنجی های اجرا شده از بازار خارج دانشگاه عرضه کند.

دستاورد های دانشکده های فنی وحرفه ای در نمایشگاه ایران ساخت سال 99 به نمایش گذاشته می گردد

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران صبح امروز به مناسبت هفته پژوهش نشست خبری معاون و مدیران پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار گردید.

در این نشست زمانی مدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: دانشگاه ما می تواند برای رشته های خود برنامه ریزی نموده یا حتی سرفصل های درسی را متناسب با احتیاج های جامعه تغییر دهد از این رو سعی داریم ضمن آموزش مهارت های متناسب با احتیاج های جامعه، کارگاه ها و آزمایشگاه های خود را بیش از پیش تجهیز کنیم و در این خصوص از صنایع یاری بگیریم.

وی بیان نمود: یکی از فعالیت های ما ایجاد تعهد برای واحد های دانشگاهی در استان هاست که این مراکز احتیاجسنجی های لازم از صنایع و جامعه را انجام دهند و پیوند خوبی را برای رفع کردن احتیاج های صنایع با آن ها داشته باشند در واقع این گونه از تمامی ظرفیت های کارگاه ها و آزمایشگاه های ما در واحد های دانشگاهی استفاده می گردد و ضمن افزایش بهره وری، نتیجه گیری موثرتری خواهیم داشت. مثل موضوع بهینه سازی سوخت و طراحی و ساخت موتور های هیبریدی که هم اکنون جزو برنامه های دانشگاه فنی و حرفه ای قرار گرفته است.

همراهی برای توسعه و تجاریسازی محصولات شرکت های دانشگاهی

در ادامه رجایی مدیر کل پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای مطرح نمود: برای همراهی شرکت های دانشگاهی علاوه بر اخذ مجوز راه اندازی و فعالیت مراکز رشد سعی داریم از زمان شکل گیری ایده تا به ثمر نشستن محصول در کنار اعضای شرکت های دانشگاهی باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 180 مرکز دانشگاهی ما از دست ساخت های شرکت های دانشگاهی و هم چنین دانشجویان و فارغ التحصیلان کارآفرین ما استفاده می نمایند و فضای خوبی شکل گرفته است تا محصولات اعضای دانشگاه فنی و حرفه ای در دانشگاه به بهره برداری برسد.

مدیر کل پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای مطرح نمود: سعی داریم در نمایشگاه ایران ساخت سال آینده شرکت کنیم و آنجا دستاورد های خود را طبق احتیاجسنجی هایی که از بازار خارج دانشگاه صورت گرفته است، عرضه کنیم.

رجایی با بیان اینکه این دانشگاه سال جاری با شعار پژوهش فنی و هدفمند در خدمت فراوری حرفه ای در نمایشگاه ملی هفته پژوهش (فن بازار) حضور پیدا می نماید، ادامه داد: در نمایشگاه های استانی هفته پژوهش خوشبختانه واحد های دانشگاهی ما توانستند برای عملکرد خود با رتبه برتر شناخته شوند به عنوان مثال در نمایشگاه هفته پژوهش یزد و فارس غرفه دانشگاه فنی و حرفه ای غرفه برتر معرفی گردید.

شماره جدید نشریه کارآفن به زودی منتشر می گردد

هم چنین در این نشست صحت، مدیر کل نشریات علمی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: یکی از مهمترین گام های دانشگاه درباره بازنگری سرفصل های دروس است که آن ها را هم سو با رویکرد و ماموریت دانشگاه کند لذا با انتشاراتی های معتبر از قبیل صمت، هماهنگ شده تا درباره دروس آموزشی و مهارتی دانشگاه فنی و حرفه ای از قابلیت آن ها برای فراوری محتوا استفاده گردد.

وی درباره نشریه کارافن شرح داد: این نشریه که تا به امروز 45 شماره آن منتشر شده است و تا یک ماه آینده در رشته تخصصی فنی و مهندسی و علوم کارآفرینی نسخه جدید آن ارائه می گردد در سه رویکرد به فراوری محتوا می پردازد که حتما یکی از این رویکرد ها باید مهارتی باشد. البته از طراحان و محققانی که دست ساخته ای عرضه می نمایند نیز تقاضا داریم که مقالات و طراحی های خود را برای ما ارسال نمایند تا در این نشریه به آن بپردازیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 741

به "دستاورد های دانشکده های فنی وحرفه ای در نمایشگاه ایران ساخت سال 99 به نمایش گذاشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاورد های دانشکده های فنی وحرفه ای در نمایشگاه ایران ساخت سال 99 به نمایش گذاشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید