خواص باور نکردنی شلغم

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خواص شلغم از مواد معدنی و ویتامین های آن ناشی می گردد. این گیاه برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش، سلامت قلب، از بین بردن سموم، تقویت سیستم ایمنی بدن و ... بسیار مفید است.

خواص باور نکردنی شلغم

خواص شلغم

شلغم یک گیاه ریشه ای است که معمولا در نواحی معتدل برای استفاده از مواد مغذی و دارویی کشت می گردد. شلغم خواص فراوانی دارد که از جمله آن می توان به پیشگیری از سرطان، محافظت از قلب، کاهش التهاب، بهبود هضم، بهبود سلامت استخوان و یاری به رشد جنین اشاره نمود. در این مطلب از خبرنگاران درباره خواص شلغم صحبت خواهیم کرد.

کاهش فشار خون

بعضی از مهمترین خواص شلغم در این زمینه شامل کاهش فشار خون، جلوگیری از تجمع پلاکت ها و بهبود عملکرد اندوتلیال است. اگر رژیم غذایی سرشار از سبزیجات سبز و میوه های سرشار از ویتامین C داشته باشید، احتمال فشار خون شما کاهش پیدا خواهد نمود، زیرا این رژیم غذایی عروق خونی را باز نموده و سدیم را دفع می نماید.

مدیریت آسم

از آنجا که شلغم دارای خواص ضد التهابی است، در مدیریت یا حتی درمان آسم بسیار مفید است. تحقیقات نشان می دهند که بیماران مبتلا به آسم که شلغم می خوردند کمتر دچار خس خس ریه می شوند.

تقویت سلامت چشم

شلغم حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است که باعث تقویت سلامت چشم ها می گردد.

تقویت سلامت استخوان

شلغم حاوی کلسیم است و بدین ترتیب به رشد و ترمیم استخوان ها در بدن یاری می نماید. کلسیم برای افزایش مواد معدنی استخوان به خصوص در سنین بالا بسیار مفید است و از ابتلا به انواع بیماری های استخوانی جلوگیری می نماید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن به ویتامین C احتیاج دارد و شغلم حاوی مقادیر چشمگیری از این ویتامین است. ویتامین سی در این گیاه، به فراوری گلبول های سفید و آنتی بادی ها یاری می نماید و همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می نماید. در نتیجه خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش و جذب آهن را افزایش می دهد.

بهبود دستگاه گوارش بدن

شلغم مقدار چشمگیری فیبر دارد که برای دستگاه گوارش بسیار حیاتی است. فیبر می تواند عوارض انسداد در دستگاه گوارش، سستی روده ها، گرفتگی، تورم و سایر مسائل معده را درمان کند. از این رو فیبری که در شلغم موجود است، می تواند به جمع آوری مدفوع و حرکت آن در روده ها یاری کند و در عین حال باعث تسهیل جذب مواد مفید در بدن گردد.

بهبود سلامت قلب

شلغم مقادیر زیادی پتاسیم و فیبر دارد. پتاسیم به گشاد شدن عروق یاری می نماید، بنابراین با پایین آمدن فشار گردش خون، فشار روی رگ ها و شریان ها کاهش می یابد و در نتیجه، از احتمال ابتلا به آترواسکلروز، سکته مغزی و حملات قلبی کاسته می گردد.

پیشگیری از سرطان

خوردن شلغم به طور مرتب می تواند خطر ابتلا به بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان سینه، روده و روده عظیم را کاهش دهد.

یاری به مدیریت وزن

شلغم برای کسانی که کوشش می نمایند بدن متناسبی داشته باشند بسیار مفید است چرا که کالری بسیار کمی دارد و در نتیجه به کاهش وزن یاری می نماید. علاوه بر این، شلغم مقادیر فوق العاده ای از فیبر خوراکی دارد که به هضم یاری می نماید.

خواص شلغم برای مو

شلغم دارای مقادیر مناسبی از مس است که به افزایش ملانین یاری می نماید و ملانین نیز رنگ مو را تقویت نموده و مانع از سفید شدن موها می گردد. همچنین ویتامین C و روی موجود در شلغم برای سلامت مو ضروری هستند.

خواص شلغم برای پوست

از جمله خواص شلغم یاری به بهبود سلامت پوست است. این خاصیت شلغم از وجود ویتامین های C و A ناشی می گردد. این ویتامین ها از اثر رادیکال های آزاد مضر که می توانند مسائل پوستی مختلفی مثل چین و چروک و لکه های تیره را ایجاد نمایند، جلوگیری می نمایند. شلغم همچنین دارای مواد معدنی و بتاکاروتن اس که به تقویت ساختار پوست یاری می نماید.

خواص دیگر شلغم

پیشگیری از آرتریوسکلروز (تصلب شرایین)

بهبود تنفس

یاری به سلامت ریه

بهبود گردش خون

جلوگیری از التهاب

بهبود متابولیسم بدن

یاری به سم زدایی بدن

بهبود ترک کف پا

بهبود سلامت تخمدان ها

خواص ضد میکروبی شلغم

کاهش بوی بد بدن

خواص ضد پیری شلغم

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1439

به "خواص باور نکردنی شلغم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص باور نکردنی شلغم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید