خروج بافت ناکارآمد بیرجند از بن بست مسائل

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران/خراسان جنوبی شهردار بیرجند گفت: اقدامات در این راستاست که بافت را از بن بست بودن خارج نموده تا این انگیزه برای سرمایه گذاران و مالکان به وجود آید که اقداماتی را انجام دهند.

خروج بافت ناکارآمد بیرجند از بن بست مسائل

محمدعلی جاوید در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بحث شهر بیرجند و موضوع بلایای طبیعی دو موضوعی که می تواند منجر به بحران گردد، زلزله و سیل است.

وی اضافه کرد: حدود 500 هکتار بافت ناکارآمد شهری داریم که این بافت در معرض آسیب بوده و به نوعی مقاومت و استحکام لازم را در برابر حوادث ندارند.

شهردار بیرجند با بیان اینکه یکی از سیاست های کلی دولت، بازآفرینی شهری است، اضافه کرد: برنامه ای در سطح کلان و با مدیریت راه و شهرسازی در همه شهرها ایجاد شده و اعتباراتی اختصاص دادند و با سیاست های تشویقی کوشش بر این است که بافت ناکارآمد به بافت کارآمد تبدیل و از استحکام و کارآیی لازم برخوردار گردد.

جاوید ادامه داد: در شهر بیرجند، محلاتی مانند انقلاب، موسی بن جعفر(ع)، جوادیه، کاظمیه، مجیدیه و بخشی از معصومیه مشمول بافت ناکارآمد می شوند که برای نوسازی آن ها سیاست های تشویقی به صورت 50 درصد تخفیف عوارض تعلق می گیرد.

وی با اشاره به ارائه خدمات شهری و ایجاد زیرساخت های لازم، اضافه کرد: اقدامات در این راستاست که بافت را از بن بست بودن خارج نموده تا این انگیزه برای سرمایه گذاران و مالکان به وجود آید که اقداماتی را انجام دهند.

شهردار بیرجند اعلام کرد: دولت سیاست های تشویقی را در ارتباط با اعطای تسهیلات و وام های بلندمدت در خصوص بافت فرسوده ارائه می دهد و وظیفه شهرداری، ارائه خدمات در حوزه تخفیف عوارض پروانه ساخت و تکمیل زیرساخت ها در این فضاها است.

جاوید ادامه داد: اقدام بعدی که در سطح شهر انجام می گردد، نظارت بر ساخت و سازهای جدید است که در مقابل زلزله استحکامات لازم را براساس قانون نظام مهندسی داشته باشند.

وی اعلام کرد: بعضی از خدماتی که شهرداری ایجاد می نماید، ایجاد امکانات و خدمات در حوزه تجهیزات شهری است و در این زمینه ایستگاه های خوبی برای آتش نشانی ها در سطح شهر تعبیه شده است.

شهردار بیرجند با اشاره به بحث سیل، اضافه کرد: دو کانال اصلی در بیرجند وجود دارد که متاسفانه در سنوات گذشته به حریم این کانال ها تعدی شده و این کانال ها جوابگوی سیل نیستند.

جاوید با بیان اینکه در این خصوص دستگاه متولی را شرکت آب منطقه ای می دانیم، ادامه داد: شهرداری نیز باید حراست کند و مجوزهایی که برای صدور پروانه ها صادر می نماید، با استعلام از دستگاه متولی مانند آب منطقه ای باشد.

وی با بیان اینکه بهسازی کامل بعضی از این کانال ها انجام نشده که احتیاج به اعتبار کافی دارد، یادآور شد: شهرداری، حوزه قضایی و آب منطقه ای با قدرت ورود پیدا نموده که نسبت به برطرف معارضات اقدام کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 778

به "خروج بافت ناکارآمد بیرجند از بن بست مسائل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج بافت ناکارآمد بیرجند از بن بست مسائل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید