خبرنگاران ترامپ مانع انتشار کتاب بولتون می گردد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، تهران- خبرنگاران- روزنامه واشنگتن پست بامداد یکشنبه نوشت که ترامپ اعلام نموده تا زمانیکه وی در کاخ سفید است کتاب جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا نباید منتشر گردد.

خبرنگاران ترامپ مانع انتشار کتاب بولتون می گردد

واشنگتن پست به نقل از دو منبع خبری نوشت: ترامپ مستقیماً در خصوص انتشار کتاب بولتون وارد عمل شده و به کارمندان خود گفته است که به دلیل محتوای بعضی مکالمه های محرمانه وی مانع انتشار کتاب بولتون می گردد.

گزارش واشنگتن پست در خصوص کوشش ترامپ برای عدم انتشار کتاب بولتون در حالی منتشر می گردد، که مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا هفته گذشته از کوشش کاخ سفید برای سانسور کردن کتاب خود در خصوص مجادلات اوکراین اطلاع داد.

بولتون در نخستین حضور مطبوعاتی خود در دانشگاه دوک پس از آنکه مجلس سنا هنگام استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا حاضر به استماع شهادت وی نشد، بخش هایی از خاطراتش در خصوص مجادلات اوکراین را به آب شدن یک بستنی گردویی شبیه دانست.

بولتون اضافه نمود: با توجه به موضوع دادگاه و استیضاح ترامپ در خصوص ماجرای اوکراین، بخش هایی از کتاب در خصوص این مسائل است و این کوشش برای نوشتن تاریخ است. من بهترین کار را (در این زمینه) کردم و شما خواهیم دید که سانسور چه می نماید.

مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ همچنین ابراز نگرانی کرد که اگر قسمت های مهم کتاب به صورت طبقه بندی شده در می آمد، کاخ سفید بدون شک مانع انتشار آن می شد و نشر آن در ماه آینده به تعویق می افتاد.

یک مقام رسمی در شورای امنیت ملی کاخ سفید ماه گذشته در نامه ای به وکیل بولتون، گفت که کتاب وی شامل مقادیر قابل توجهی از اطلاعات طبقه بندی شده است.

روزنامه نیویورک تایمز در اوایل بهمن ماه که به بخشی از پیش نویس کتاب بولتون دست پیدا نموده، گزارش داد که مشاور سابق ترامپ در کتاب خود مدعی شده است که شخصا از رییس جمهوری آمریکا شنیده که یاری های اقتصادی به اوکراین را با این هدف مسدود نموده که کی یف برای تحقیق در خصوص هلدینگ بوریسما تحت فشار قرار گیرد.

بوریسما شرکتی اوکراینی است که هانتر بایدن پسر جو بایدن از نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات، عضو هیأت مدیره آن است. دموکرات ها می گویند ترامپ با کوشش برای تحقیق در خصوص این شرکت، قصد داشت بایدن را به فساد اقتصادی متهم نموده و اعتبار او را خدشه دار کند.

نیویورک تایمز بر اساس اطلاعات کتاب بولتون که هنوز منتشر نشده نوشته است، ترامپ بیش از 2 ماه قبل از اینکه در گفت وگوی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین او را برای شروع تحقیقات قضایی از رقبای سیاسی اش تحت فشار قرار دهد، به بولتون که در آن موقع مشاور امنیت ملی اش بود دستور داده به او در پیشبرد این کارزار فشار و کسب اطلاعات تخریبی درباره دموکرات ها به وسیله مقام های اوکراینی یاری کند.

بولتون نوشته است که این دستور در ماه مه سال 2019 در دفتر کار ترامپ صادر شده و مایک الوانی رییس موقت دفتر کارکنان کاخ سفید و رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ هم در آن جلسه حاضر بوده اند.

ترامپ به بولتون گفته با ولودیمیر زلینسکی رییس جمهوری اوکراین که در آن مقطع به تازگی برنده انتخابات شده بود تماس بگیرد و اطمینان حاصل کند که زلینسکی با جولیانی ملاقات خواهد نمود.

قرار بود جولیانی به اوکراین سفر کند و با زلنسکی درباره تحقیقات قضائی از کسب و کار خانوادگی جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ در اوکراین رایزنی کند. بولتون نوشته که به دستور ترامپ عمل ننموده و هرگز با زلینسکی تماس نگرفته است.

روایتی که بولتون توضیح داده جدیدترین سندی است که نشان می دهد ترامپ در صدد آن بوده امکانات مربوط به دولت آمریکا را در خدمت پیشبرد منافع خودش قرار دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1005

به "خبرنگاران ترامپ مانع انتشار کتاب بولتون می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ مانع انتشار کتاب بولتون می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید