خانه تکانی اصولی و بدون اشتباه

به گزارش تور ایتالیا ارزان، با تکرار کردن اشتباهات رایج در خانه تکانی هم مجبور می شوید زمان طولانی تری را به نظافت اختصاص دهید و خسته می شوید، هم این که نتیجه مطلوب خود را نمی گیرید و زحمات شما هدر می رود.

خانه تکانی اصولی و بدون اشتباه

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن چیه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

این روزها با نزدیک شدن به عید، زمان شست و شو و خانه تکانی است؛ اما پیش از آنکه خانه تکانی را آغاز کنید یک سوال از خودتان بپرسید! آیا روش نظافت من درست است؟ مهم نیست شما چقدر وقت برای نظافت خانه خود می گذارید یا چند بار در هفته خانه خود را نظافت می کنید؛ گاهی چند اشتباه کوچک باعث می گردد که رضایت کافی از خانه تکانی خود نداشته باشید و زحمت های شما به هدر برود. با این مطلب خبرنگاران همراه باشید تا شما را با بعضی از رایج ترین اشتباهات خانه تکانی آشنا کنیم.

عدم استفاده از تهویه مناسب هنگام نظافت

محصولات پاک نماینده ای که برای نظافت استفاده می شوند، گازهای قدرتمندی فراوری می نمایند که ممکن است حالت غش و سرگیجه را در شما پدید آورده و یا چشم ها و ریه های شما را آزار دهند. به یاد داشته باشید هنگام نظافت با مواد شیمیایی، همواره پنجره را باز کنید یا تهویه را روشن بگذارید.

اختصاص ندادن زمان کافی برای اثرگذاری مواد شوینده

یکی از رایج ترین اشتباهات خانه تکانی این است که سریع تر از زمانی که باید مواد شوینده را از روی سطوح پاک کنید. هر کدام از مواد شوینده و پاک نماینده، به مدت زمانی احتیاج دارند تا جرم ها را از بین ببرند؛ بنابراین اگر ماده را اسپری نموده و به سرعت آن را پاک کنید، تمام جرم ها از بین نخواهند رفت. پس حتما دستورالعمل روی برچسب ماده پاک نماینده را بخوانید و مدت زمان گفته شده را منتظر بمانید و سپس جرم و لکه ها را از روی سطح مورد نظر پاک کنید.

ترکیب چند ماده شوینده و پاک نماینده

بیشتر پاک نماینده ها هنگامی ایمن هستند که به دستورالعمل آن ها عمل گردد. هنگامی که شما دو یا چند محصول مختلف را با هم ترکیب کنید، ممکن است نتیجه ای که حاصل می گردد خطرناک باشد و گاهی گازهای سمی فراوری گردد. این یکی از بدترین اشتباهات خانه تکانی است که می توانید مرتکب شوید. حتی اگر ماده پاک نماینده کم است، از مخلوط کردن آن با پاک نماینده های مشابه خودداری و به این ترتیب خود و اطرافیان را از خطر حفظ کنید.

آسیب رساندن به پوست با نظافت

مواد پاک نماینده ای که قدرت کافی برای از بین بردن گل، گریس، جرم ها و لکه ها را دارند، قدرت آسیب رسانی به پوست شما را هم دارند. هنگام تمیز کردن با پوشیدن دستکش های لاستیکی یا لاتکس از دستان خود محافظت کنید.

سرکه و آبلیمو بر هر درد بی درمان دوا نیست

هرچند این دو ماده تاثیر خارق العاده ای دارند و پاک نماینده های طبیعی و ماندگار هستند؛ اما سرکه و لیمو انتخابی درست برای پاک کردن تمام لکه ها نیستند. پاک کردن لکه ها با سرکه و لیمو ممکن است به سطوح مرمر، تراورتن و آهکی آسیب برساند.

اسپری کردن مواد شوینده به طور مستقیم روی سطوح

برای پاک کردن سطوح، وسایل چوپی و شیشه ها، پاک نماینده ها و مواد شوینده را به صورت مستقیم اسپری نکنید. با این کار در واقع ذرات گرد و غبار با آن ها ترکیب و در نتیجه پس از پاک کردن، سطوح کثیف تر می شوند. باید محلول تمیز نماینده را ابتدا روی پارچه و یا حوله های کاغذی اسپری و بعد سطوح را پاک کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات خانه تکانی، برق انداختن گاز شیشه ای را مطالعه کنید.

تصحیح رایج ترین اشتباهات خانه تکانی یاری می نماید راحت تر و با خستگی کم تر نسبت به سال های پیش، به نظافت خانه خود مشغول شوید. کف، فرش ها، دستگاه ها و ملحفه ها و… را از جرم ها دور نگه دارید، اما حواستان باشد که از مواد پاک نماینده و شیوه های صحیح و مناسبی بهره ببرید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 927

به "خانه تکانی اصولی و بدون اشتباه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تکانی اصولی و بدون اشتباه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید