جنگ مالی چین و آمریکا ، پاشنه آشیل اقتصاد جهانی؟

به گزارش تور ایتالیا ارزان، کارشناسان مالی بر این باورند که جنگ مالی بین آمریکا و چین می تواند تبدیل به پاشنه آشیلی گردد که اقتصاد جهانی را با بحران جدی روبرو کند، حال آنکه رکورد بدهی های آمریکا ناشی از تسهیلات مسکن به نظر نمی رسد بتواند آسیب جدی به اقتصاد جهانی بزند.

جنگ مالی چین و آمریکا ، پاشنه آشیل اقتصاد جهانی؟

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این بانک فدرال رزرو نیویورک اظهار داشت که بدهی های تسهیلات مسکن آمریکا به رکورد جدیدی رسیده و از سطح بدهی های سال 2008 که منجر به بحران دنیای اقتصاد در آن موقع شد، گذشته است.

در آن موقع بدهی های تسهیلات مسکن عامل اصلی بحران دنیای اقتصاد شدند، ولی به گفته کارشناسان طی این 10-11 سال شرایط تغییر زیادی نموده و با بالا رفتن استانداردهای اعطای تسهیلات مسکن و بازبینی و کنترل در راستای بازپرداخت این وام ها، ریسک وقوع بحران بر این اساس را از بین برده است.

به گفته کارشناسان، سیاست خصمانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، پافشاری وی در جنگ های تجاری با چین باعث نگرانی بیشتر در خصوص ثبات اقتصادی در دنیا می گردد.

مناقشه تجاری بین ایالات متحده و چین، در اوایل ماه آگوست رو به وخامت گذاشت، هنگامی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از قصد این کشور برای اعمال 10٪ عوارض بر روی کالاهای وارداتی از چین به ارزش 300 میلیارد دلار در سال اطلاع داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 314

به "جنگ مالی چین و آمریکا ، پاشنه آشیل اقتصاد جهانی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ مالی چین و آمریکا ، پاشنه آشیل اقتصاد جهانی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید