جام جهانی دوومیدانی تحت تاثیر گرمای طاقت فرسا، خفگی در قطر!

به گزارش تور ایتالیا ارزان، گرمای شدید و رطوبت بالا در مسابقات جهانی دوومیدانی قطر سلامت ورزشکاران را به خطر انداخته است.

جام جهانی دوومیدانی تحت تاثیر گرمای طاقت فرسا، خفگی در قطر!

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آس، جام جهانی دوومیدانی آدینه شب به میزبانی دوحه آغاز شد و تصاویر جنجالی به ثبت رساند. اگر جایگاه های خالی از تماشاگر ورزشگاه الخلیفه را در نظر نگیریم که باعث شده جایگاه های رنگارنگش خودنمایی کند و نشان دهد این رشته در قطر هوادار ندارد، مرحله مقدماتی ماراتن زنان در دمای بالای 30 درجه، رطوبت 80 درصدی و رکورد عجیب ترک رقابت (28 دونده) جنجال دوباره را برای برگزاری مسابقات در این کشور کویری به وجود آورد.

این موضوع، میزبانی قطر برای جام جهانی دوومیدانی و جام جهانی آینده فوتبال را که قرار است سال 2022 در این کشور برگزار گردد زیر سوال برد. برگزاری رقابت ها در چنین شرایطی سلامت ورزشکاران را به خطر می اندازد و نبود شرایط اقلیمی مناسب را نشان می دهد. بر این اساس انتخاب قطر از همه لحاظ یک اشتباه محسوب می گردد.

مسئولان قطری برای برگزاری هر دو تورنمنت قول دادند ورزشگاه ها را مجهز نمایند. هشت ورزشگاه میزبان جام جهانی فوتبال از سیستمی بهره خواهند برد که اجازه می دهد بازیکنان در دمای 22 تا 25 درجه بازی نمایند. با این حال تست هایی که در ورزشگاه الخیفه انجام شد نشان می دهد با شرایط مورد نظر فاصله زیادی دارد. موضوع دیگر برگزاری بازی ها بیرون از ورزشگاه هاست. این موضوع در تعداد دوندگانی که رقابت را ترک کردند کاملا قابل مشاهده است.

همچنین استفاده از تکنولوژی برای کنترل دما باعث می گردد انرژی زیادی صرف گردد. سازمان های زیادی نسبت به این کار معترض هستند چون قطر در میان بدترین کشورها از لحاظ شرایط اقلیمی است.

با این حال مسئولان برگزاری دو رقابت مورد نظر از کار خود دفاع می نمایند چون قرار است به لطف استفاده از انرژی خورشیدی و سیستم های تهویه و روشنایی در ورزشگاه، از میزان دی اکسید کربن در هوا کاسته گردد. البته نباید فراموش کرد که این موضوع باعث می گردد انرژی زیادی استفاده گردد و تاسیسات برای کمتر صرف شدن انرژی از موتورهای دیزلی بهره می برند.

مسئولان قطری قول داده بودند از انرژی خورشیدی استفاده نمایند اما در حقیقت این کار را انجام نمی دهند چون ورزشگاه الخلیفه اکنون از این انرژی تغدیه نمی گردد. استفاده از آن با ابهام روبرو است چون پنل های خورشیدی در مناطقی که دمای هوا بالاست دچار مشکل می شوند و تاثیرشان کم می گردد. این یک مشکل دیگر است.

در هر صورت مسابقات جهانی دوومیدانی که در حال برگزاری است و جام جهانی آینده فوتبال، تورنمنت های کوچکی نیستند و می توانند میزبانی قطر را زیر سوال ببرند. با این حال رقابت های دوومیدانی یک آغاز است و مطمئنا پس از خاتمه جام جهانی فوتبال می توان جمع بندی دقیق تری انجام داد. تا به امروز توصیفی که از وضعیت قطر می گردد داشت، خفگی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 479

به "جام جهانی دوومیدانی تحت تاثیر گرمای طاقت فرسا، خفگی در قطر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام جهانی دوومیدانی تحت تاثیر گرمای طاقت فرسا، خفگی در قطر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید