ثبت 13 اثر تاریخی یزد از ابتدای امسال تا به امروز در لیست آثار ملی کشور

به گزارش تور ایتالیا ارزان، میراث آریا/ براساس گزارشات واصله، ثبت 13 اثر تاریخی یزد از ابتدای امسال تا به امروز در لیست آثار ملی کشور صورت گرفت.

ثبت 13 اثر تاریخی یزد از ابتدای امسال تا به امروز در لیست آثار ملی کشور

عبدالمجید شاکری شمسی اضافه کرد: یکی از وظایف مهم میراث فرهنگی مطالعه و آنالیز در خصوص آثار فرهنگی تاریخی و طبیعی به منظور ثبت آنها در لیست آثار ملی و آنالیز و شناسایی آثار فرهنگی و تاریخی و طبیعی دارای ارزش و بعلاوه تهیه شناسنامه های فنی و سایر موارد مربوط به ثبت آثار منقول و غیرمنقول تاریخی فرهنگی، بافت های تاریخی، میراث طبیعی و معنوی در لیست آثار ملی است.

معاون میراث فرهنگی یزد گفت: در میان آثاری که اخیرا برای ثبت در لیست آثار ملی کشور تائید شده، خانه های تاریخی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده و بقیه آثار حسینیه، آب انبار، آرامگاه، حمام تاریخی و مدرسه است.

شاکری شمسی در ادامه اظهار کرد: از این 13 اثر، 5 اثر در یزد و بقیه متعلق به شهرستان های تفت، بافق، بهاباد، ابرکوه، اشکذر و اردکان است که از آن جمله میتوان به بنای انجمن زرتشتیان یزد، بنای آرامگاهی درالحزن در بافق، خانه مشیری یزد، خانه های سلامت و پیری در اردکان و… اشاره نمود.

او در خاتمه اظهار داشت: استان یزد دارای 6 اثر ثبت شده در لیست جهانی یونسکو است و تا به امروز 1964 اثر فرهنگی و تاریخی آن در چهار حوزه طبیعی، منقول، غیرمنقول و ناملموس در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این میان 1705 اثر در حوزه غیرمنقول و تعداد 69 اثر در حوزه منقول و تعداد 136 اثر در حوزه ناملموس و 54 اثر در حوزه طبیعی بوده است.

منبع: همگردی
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2334

به "ثبت 13 اثر تاریخی یزد از ابتدای امسال تا به امروز در لیست آثار ملی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 13 اثر تاریخی یزد از ابتدای امسال تا به امروز در لیست آثار ملی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید