بارش باران و برف در 10 استان

به گزارش تور ایتالیا ارزان، سازمان هواشناسی با صدور هشداری در سطح زرد از ورود سامانه بارشی به کشور و بارش برف و باران در 10 استان اطلاع داد.

بارش باران و برف در 10 استان

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از نفوذ سامانه بارشی طی دوشنبه (25 بهمن ماه) تا پنج شنبه(28 بهمن ماه) با مخاطراتی همانند بارش برف، باران، مه آلودگی، وزش باد و کاهش نسبی دما اطلاع داد.

منطقه اثراین سامانه دوشنبه (25 بهمن ماه) استان های گیلان و غرب مازندران، سه شنبه (26 بهمن ماه) استان های گیلان، غرب مازندران، نیمه شمالی اردبیل، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و ارتفاعات قزوین و زنجان، چهارشنبه (27 بهمن ماه) استان های اردبیل، گیلان، مازندران، قزوین، ارتفاعات شمالی استان های البرز و تهران، نیمه شرقی زنجان، شمال همدان و شمال مرکزی و پنج شنبه (28 بهمن ماه) استان های گیلان، قزوین، البرز، تهران، شرق زنجان، شمال همدان و شمال مرکزی خواهد بود.

اثر این مخاطره اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، کولاک برف در جاده های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، تاخیر و احتمال لغو پرواز و احتمال آبگرفتگی معابر شهری خواهد بود.

توصیه سازمان هواشناسی در این شرایط پرهیز از سفرهای غیرضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی است.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: فرارو
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2204

به "بارش باران و برف در 10 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران و برف در 10 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید