این کشورهای اروپایی بیشترین مالیات را میگیرند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران : اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین تحلیل خود به آنالیز سهم مالیات به فراوری ناخالص داخلی در کشورهای اروپایی پرداخته و جدیدترین رده بندی آنها را منتشر نموده است.

این کشورهای اروپایی بیشترین مالیات را میگیرند

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا با تور از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین، این آمار شرایط کشورها با مشارکت تامین اجتماعی و بدون آن آنالیز نموده است و طبق برآوردهای انجام شده در صورتی که مشارکت تامین اجتماعی نیز در عدد نهایی لحاظ گردد سهم مالیات در فراوری ناخالص داخلی در فرانسه بیش از تمام کشورهای اروپایی بوده است و این عدد به 47.4 درصد رسیده است. پس از فرانسه دانمارک با حدود 47 درصد و بلژیک با حدود 46 درصد در رده های بعدی قرار دارند.

براساس این برآوردها سهم مالیات از فراوری ناخالص داخلی سوئد 43 درصد، اتریش 43 درصد، ایتالیا 42.6 درصد، فنلاند 42.3 درصد، یونان 42 درصد و آلمان بیش از 41 درصد بوده است.

در گزارش جدید همچنین این شاخص در منطقه مالی یورو 41.6 و در اتحادیه اروپا با حضور 28 کشور، 40.2 درصد ارزیابی شده است.

براساس این گزارش ها کمترین سهم از مالیات در میان کشورها اروپایی به ایرلند با حدود 22 درصد اختصاص دارد و پس از آن رومانی، سوییس، بلغارستان، لیتوانی، لتونی، مالتا و استونی قرار گرفته اند. انگلستان نیز با حدود 35 درصد در این شاخص تحلیل شده هرچند دیگر عضو اتحادیه اروپا به حساب نمی آید.

آنالیز سهم مالیات از درآمد ناخالص ملی، با حذف تامین اجتماعی نشان دهنده شرایط واقعی مالیات ستانی در کشورهای اروپایی است. در این صورت دانمارک با ثبت عدد بیش از 46 درصد، عملا نیمی از درآمد سالانه دولتی خود را به وسیله مالیات به دست می آورد و پس از آن سوئد با حدود 40 درصد قرار گرفته است. سه کشور فرانسه، بلژیک و فنلاند نیز عدد بیش از 30 درصد را ثبت نموده اند.

در انتهای جدول نیز رومانی با تنها 15 درصد، ایرلند با 18 درصد و لیتوانی و سوییس با 20 درصد قرار گرفته اند. میانگین این عدد نیز در منطقه یورو 26.5 و در اتحادیه اروپا 26.9 درصد بوده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1497

به "این کشورهای اروپایی بیشترین مالیات را میگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کشورهای اروپایی بیشترین مالیات را میگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید