ایده های جذاب برای طراحی دکوراسیون حیاط خلوت

به گزارش تور ایتالیا ارزان، ارزش حیاط خلوت یا خونه باغدار وقتی بیشتر حس میشه که برای لذت بردن از هوای خوب و بهاری بیرون از خونه هوس میکنید زمانی رو برای صرف غذا یا لذت بردن از سرسبزی طبیعت در حیاط خانه سپری کنید. بنابراین باید علاوه بر دکور داخلی به فکر طراحی فضای سبز حیاط هم باشید. در ادامه سعی میکنم ایده های خلاقانه ای رو برای طراحی دکور حیاط خلوت معرفی کنم.

ایده های جذاب برای طراحی دکوراسیون حیاط خلوت
مبلمان مدرن برای فضای باز استفاده از مبلمان مدرن با جایگاه های راحت و نرم یکی از بهترین…

طراحی جهت عبور با سنگ فرش کردن حیاط

یکی از بهترین و قابل تنظیم ترین تزییناتی که میتونیم برای طراحی حیاط درنظر بگیریم سنگ فرش کردن جهت رفت و آمده. استفاده از انواع سنگ و مصالح مشابه با الگوهای متنوع متقارن و نامتقارن و با ترکیب چمن و سبزه یا ماسه و سنگریزه از مواردی هستن که تأثیر بسیاری در حیاط سازی و نمای فضای باز خانه دارن.

طراحی پیاده روهای یکدست و تمیز در حیاط

یکی از روشهای طراحی پیاده رو برای حیاط خلوت این هست که جهت عبور رو به شکلی بسازیم که هم سطح فضای اطراف باشه به طوری که با فضای سبز اطرافشان به شکل یکپارچه با حاشیه های محو شده و تمیز نشون داده بشه. اینکار یکی از روشهای مدرن برای حیاط سازی و طراحی دکوراسیون حیاط به شمار میاد.

چگونه یک بالکن کوچک را تزیین کنیم؟ در زندگی شهرنشینی امروز بالکن ها بسیار حائز اهمیت هستن، زیرا کم پیش…

استفاده از باغچه های عمودی در حیاط خلوت

معمولا برای حیاط سازی و گلکاری در حیاط، باغچه ها به شکل افقی و مسطح هستند. اما اگه قصد ایجاد تنوع در حیاط یا تراس را داشته باشیم بهتره کمی غیرمعمولی انتخاب کنیم و از انواع باغچه های عمودی یا دیوارهای سبز و پر گل استفاده کنیم.

طراحی فضای بازی اختصاصی برای بچه ها

معمولا هر کودکی دوست داره تا جایی بیرون از خانه برای بازی و سرگرمی داشته باشه و چقدر خوب و جذابه که فضایی را به شکل فانتزی برای بچه ها در حیاط خانه طراحی کنیم. تاب بستن، خونه های درختی، چادر مخروطی یا حوض های کوچک و امن ایده های جالبی هستن که دکور جذابی در حیاط ایجاد میکنن.

حیاط خلوت جذاب با تخت خواب رویایی

حیاط خلوت یا تراس و پاسیو، میتونه جای خواب مناسبی برای چرت کوتاه بهاری یا استراحت در شبهای خنک بهار و تابستون باشه. یکی از مبلمانی که برای طراحی دکور فضای باز خانه بسیار مفید و جالبه انتخاب یک تخت خواب مناسب و مطابق سلیقتونه تا بتونید خوابی آرام و رویایی در این محیط زیبا و سرسبز داشته باشین.

ترفندهایی برای طراحی فضای غذاخوری در حیاط خلوت با آغاز فصل بهار و تابستان طبیعیه که هر کدوم از ما دلمون…

طراحی حوض و فواره در حیاط خلوت

برخی موارد مثل تماشای آسمان، سرسبزی و دیدن و شنیدن صدای آب برای روح انسان خوشایند بوده. اختصاص محیط هرچند کوچک به عنوان حوض و فواره در قسمتی از حیاط میتونه انتخاب مناسبی برای دکوراسیون حیاط و فضای باز خونه باشه.

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 196

به "ایده های جذاب برای طراحی دکوراسیون حیاط خلوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های جذاب برای طراحی دکوراسیون حیاط خلوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید