بهترین زمان سفر به جیپور، شهر صورتی هند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، در سری جدید معرفی بهترین زمان سفر، این بار به سراغ جیپور می رویم و هر نکته ای که در خصوص بهترین زمان سفر به جیپور احتیاج دارید را در اختیار خوانندگان مجله خبرنگاران قرار دادیم. جیپور به شهر صورتی نیز معروف است. اگر این سوال در ذهن شما پیش بیاید که چرا به این اسم نام گذاری شده است، علت آن وجود ساختمان های پر شمار صورتی است که آن را به یکی از جاذبه های گردشگری معروف در دنیا تبدیل نموده است. جیپور، پایتخت راجستان، در شمال غربی کشور هند واقع شده است.

بهترین زمان سفر به جیپور، شهر صورتی هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به جیپور فقط در یکی از فصل های آن امکان پذیر است. در ادامه به توضیح فصل های سه گانه جیپور می پردازیم. اگر در حال برنامه ریزی برای سفر به هند هستید، تور ترکیبی هند خبرنگاران بهترین ها را برای شما گرد آوری نموده است. با ما همراه باشید.

بهترین فصل سفر به جیپور

هند دارای آب و هوای متنوع و درخور توجهی است. در ماه هایی از سال شاهد برف در کوه های هیمالیای اطراف آن و در ماه هایی از آن سال شاهد بارندگی های شدید است. جیپور نیز از این مورد مستثنی نیست. جیپور در منطقه ای خشک و نیمه بیایانی واقع شده است که در کل سه فصل مجزا دارد. دو فصل بهار و تابستان جیپور به صورت طاقت فرسایی گرم است و فصل دوم آن شامل دوره ای کوتاه اما شدید باران های موسمی را به همراه دارد. اما فصل زمستان بهترین زمان سفر به جیپور بوده که از اویل نوامبر تا اواخر ماه فوریه ادامه دارد. این ماه ها بالاترین میزان گردشگران را به خود جذب می نماید. بنا بر این در برنامه ریزی های خود حتما به فصل مناسب آن توجه کنید تا تجربه ناب آن تا ابد با شما بماند.

فصل بهار جیپور | آغاز از اواخر ماه مارچ تا خاتمه ماه می

همانطور که گفتیم هند تقریبا سه فصل از فصل های سال را تجربه می نماید: فصل بهار، فصل بارندگی، فصل زمستان. فصل بهار شایدبهترین زمان سفر به جیپور نباشد. هوای بسیار گرم و رطوبت بیش از حد آن ممکن است تجربه خوبی را به گردشگران تقدیم نکند. اما اگر در این فصل به جیپور سفر کردید، میزان زیادی آب به همراه خود داشته باشید تا از کم شدن آب بدن در امان باشید. شیر نارگیل و آب میوه به وفور مصرف کنید. کرم آفتاب خود را نیز نباید فراموش کنید. هتل هایی که دارای کولر های آبی یا گازی دارند را به عنوان محل اقامت انتخاب کنید. با خرید تور پکیج هند خبرنگاران نگران هتل خود نباشید. در صورت سفر در این فصل کم مسافر هنوز می توانید از جاذبه های گردشگری آن لذت ببرید.

  • دژ عامر | Amer Fort
  • کاخ عامر | Amer Palace

آدرس دژ عامر و کاخ عامر:

Devisinghpura, Amer, Jaipur, Rajasthan 302001, India

  • قصر هوا محل | Hawa Mahal Palace

آدرس قصر هوا محل:

Hawa Mahal Rd, Badi Choupad, J.D.A. Market, Pink City, Jaipur, Rajasthan 302002

فصل بارندگی | بهترین زمان سفر به جیپور با باران

فصل بارندگی جیپور از اوایل جوئن تا اواخر ماه اکتبر ادامه دارد. میزان باران در این فصل از میزان متوسط بارندگی سال کمتر است اما دوره ای کوتاهی از باران های شدید موسمی را تجربه می نماید. دمای متوسط در فصل بارندگی 25 الی 32 درجه است و رطوبت همچنان بالا است. برای همین منظور این فصل برای آن دسته از گردشگرانی که تصمیم به سفر به جیپور را گرفته اند و عاشق باران هستند، بهترین زمان سفر به جیپور تلقی می گردد. جاذبه های گردشگری که در این فصل نباید از دست بدهید به توضیح زیر می باشد.

  • قلعه جیگار | Jaigarh Fort

هر یک از قلعه ها و کاخ های موجود در شهر صورتی جیپور، داستان مخصوص به خود را دارد. اما قلعه جیگار از اهمیت بالا و قدمت خاصی برخوردار است. این قلعه در محوطه زیستگاه عقاب ها یعنی تپه های آراولی (Arvalli) واقع شده است و شکوه و عظمت این قلعه با دیگر قلعه های جیپور غیر قابل مقایسه است. همچنین خانه بزرگترین جنگ افزار های توپی به نام جایوانا Jaivana است. در سفر به جیپور با بازدید از قلعه می توانید از هر دو جاذبه گردشگری دیدن فرمایید.

آدرس قلعه جیگار:

Devisinghpura, Amer, Rajasthan 302028, India

  • بازار های محلی

بازارهای محلی جیپور به بهشت خریداران معروف است. از جواهرات گرفته تا سفال و صنایع دستی هر آن چه دلتان بخواهد می توانید پیدا کنید.

  • بازار محلی جهری | Local Johri Bazaar

آدرس بازار محلی جهری:

Johari Bazaar Road, Jaipur 302001, India

  • بازار محلی باپور | Local Bapu Bazar

آدرس بازار محلی باپو:

Biseswarji, Jaipur, Rajasthan 302007, India

فصل زمستان | بهترین زمان سفر به جیپور

بهترین زمان سفر به جیپور فصل زمستان آن است که از اوایل ماه نوامبر آغاز می گردد و فوریه به خاتمه می رسد. جیپور در این فصل مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار می گیرد و قیمت اتاق ها به دو برابر قیمت خود در سایر ماه ها می رسد. حتما تور خود را از قبل رزرو کنید. دمای معمول در طول روز بین 7 الی 31 درجه می رسد و باید برای تمامی شرایط هوایی آماده بود. شب های فصل زمستان جیپور ممکن است 3 الی 4 درجه سرد تر گردد به همین علت لباس های گرم خود را به هنگام نباید فراموش کنید. بهترین مکان های معروف برای بازدید در این فصل به توضیح زیر می باشد:

  • رصد خانه عظیم جانتار مانتار | Jantar Mantar Observatory

از جمله مکان های مناسب در بهترین زمان سفر به جیپور رصد خانه عظیم جانتار مانتار، با قدمتی 300 ساله است. 19 دستگاه رصد نجومی در داخل رصد خانه جانتار مانتار وجود دارد که توسط پادشاه ساوایی جای سینگ دوم (King Sawai Jai Singh II) بنا شد. این رصد خانه در سال 2010 در میراث جهانی یونسکو ثبت گشت.

آدرس رصد خانه عظیم جانتار مانتار:

Gangori Bazaar, J.D.A. Market, Pink City, Jaipur, Rajasthan 302002, India

در هر فصل سال جیپور شما می توانید جاذبه های گردشگری مناسب هر فصل پیدا کنید. اما نباید فراموش کنید بهترین زمان سفر به جیپورفصل زمستان آن است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص راهنمای سفر به جیپور به لینک مربوط به آن مطلب در مجله گردشگری مراجعه کنید. فقط لازم بدانید در کدام فصل مایل به سفر هستید. اگر قبلا تجربه سفر به هند را دارید لطفا آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 483

به "بهترین زمان سفر به جیپور، شهر صورتی هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به جیپور، شهر صورتی هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید