انگلستان برای شکار زیردریایی روسی به همپیمانان خود متوسل شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، نیروی دریایی انگلستان برای یافتن زیردریایی روسی که ادعا می گردد در آب های شمال اسکاتلند مشاهده شده به نیروهای گشت هوایی فرانسه و کانادا متوسل شد.

انگلستان برای شکار زیردریایی روسی به همپیمانان خود متوسل شد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس ارزان همراه باشید.

گفته می گردد که یکی از هواپیماهای آتلانتیک 2 گشت دریایی فرانسه از 10 روز پیش به این سو مشغول تفحص در منطقه مورد نظر است و در این میان، یک فروند ناوچه و یک فروند زیردریایی تهاجمی نیروی دریایی انگلستان هم به محل مورد نظر اعزام شده است.

ناگفته نماند که انگلستان در سال 2010 میلادی هواپیمای گشت دریایی نمرود را به دلیل کاهش بودجه از دور عملیاتی خارج کرد و به همین دلیل در مواقع لزوم از امکانات نظامی دیگر کشورهای همپیمان یاری می گیرد.

از سوی دیگر، انتظار می رود که پر کردن خلع امنیتی به وجود آمده یکی از محورهای اصلی جلسه بازبینی دفاع استراتژیک انگلستان باشد که قرار است امروز دوشنبه برگزار گردد.

البته لازم به یادآوری است که این سومین بار در سال میلادی جاری (2015) است که انگلستان با طرح اتهام مشاهده زیردریایی روسی، متحدینش را به اجرای عملیات گشت زنی وا می دارد.

ادعا می گردد که هدف از حضور احتمالی زیردریایی روسی در آب های اسکاتلند جاسوسی از زیردریایی های هسته ای انگلستان است که به سیستم تریدنت مجهز هستند و در پایگاه دریایی فاسلین نگهداری می شوند.

یکی دیگر از اتهام های مطرح شده علیه روسیه تمایل این کشور برای دسترسی به کابل های اینترنتی زیر دریا است. ادعا می گردد که نیروی دریایی روسیه فعالیت نظامی خود را در اطراف کابل های زیردریا افزایش داده و در حال آنالیز راه های قطع این سیستم های حیاتی در صورت بروز جنگ های آینده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 470

به "انگلستان برای شکار زیردریایی روسی به همپیمانان خود متوسل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلستان برای شکار زیردریایی روسی به همپیمانان خود متوسل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید