انجام تحقیقات درباره سرطان در فضا

به گزارش تور ایتالیا ارزان، شرکت نورثروپ گرامن و ناسا فضاپیمای باری سیگنوس سوار بر موشک آنتارس را از مرکز پرواز ولوپس به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب می نمایند.

انجام تحقیقات درباره سرطان در فضا

خبرنگاران - هفدهمین ماموریت خدماتی تجاری تامین مجدد نورثروپ گرامن، امروز ساعت 12:40 به وقت منطقه زمانی شرقی (21:10 به وقت تهران) انجام و به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب خواهد شد. بیش از هشت هزار و 300 پوند تجهیزات و آزمایش های علمی در اختیار فضانوردان قرار خواهد گرفت. در طول این ماموریت ده ها آزمایش نو از جمله MicroQuin 3 D Tumor به فضا فرستاده خواهد شد.

این مطالعه به آنالیز اثرات یک دارو بر روی سلول های سرطان پستان و پروستات در فضا می پردازد. در شرایط ریزگرانش، این سلول ها می توانند در یک مدل سه بعدی طبیعی تر رشد نمایند که این امر توصیف ساختار، بیان ژن، سیگنال دهی سلولی و پاسخ به دارو را آسان تر می نماید.

تصویر، ایمونوفلورسنس (immunofluorescence) سلول های سرطان پستان تحت درمان با داروی MicroQuin را نشان می دهد. این رنگ آمیزی، هسته طبیعی (آبی) و هسته درمانی (سبز) را در شبکه آندوپلاسمی سلول (قرمز) نشان می دهد. این دارو، اسکلت سلولی (زرد) را مجبور به فروپاشی نموده و باعث مرگ سلولی می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2200

به "انجام تحقیقات درباره سرطان در فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام تحقیقات درباره سرطان در فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید