انتشار اسامی دریافت کننده های تسهیلات صندوق نوآوری تا خاتمه سال

به گزارش تور ایتالیا ارزان، دکتر علی وحدت در مصاحبه با خبرنگاران درباره انتشار لیست شرکت های دریافت کننده تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بنا داریم لیست شرکت های دانش بنیان را به زودی و تا انتها سال منتشر کنیم.

انتشار اسامی دریافت کننده های تسهیلات صندوق نوآوری تا خاتمه سال

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: این لیست در حال حاضر وجود دارد و تا به امروز به معاونت علمی و فناوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و دفتر ریاست جمهوری ارائه شده است.

وی با بیان اینکه ما هنوز هم حساسیت و محدودیتی نداریم برای انتشار اسامی شرکت های دانش بنیان دریافت نماینده تسهیلات نداریم، بیان نمود: از ابتدای سال تا به امروز نیز مقدار تسهیلات ارائه شده به این شرکت ها از 13 هزار میلیارد تومان به نزدیک 20 هزار میلیارد تومان رسیده است و شرکت های دیگری نیز به این مجموعه دریافت نمایندگان تسهیلات افزوده شده اند.

وحدت با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان که به وسیله صندوق نوآوری تسهیلات دریافت می نمایند تایید شده از سوی معاونت علمی هستند، گفت: هر یک از این شرکت ها از نوع دانش بنیان های تولیدی و نوپا هستند که بعد از ارزیابی های صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته اند تسهیلاتی را از این نهاد دریافت نمایند.

به گزارش خبرنگاران، چندی پیش اعتراضاتی از سوی فعالان و کسب و کارهای مجازی نسبت به صحبت های علی وحدت، رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری مبنی بر اعطای تسهیلات 13 هزار میلیارد تومانی به شرکت های دانش بنیان و استارت آپی بزرگ مطرح و باعث شد عملکرد این نهاد اقتصادی با موجی از نقدها روبرو گردد.

منتقدان این سوال را بیان نمودند که چرا به شرکت هایی که به جای کار دانش بنیانی بیشتر به کار تجاری مشغول هستند، تسهیلات اعطا شده آنها بعلاوه انتشار لیست اسامی شرکت های دریافت نماینده تسهیلات را از صندوق نوآوری و شکوفایی مطالبه کردند و صندوق نیز در آن موقع قول انتشار این لیست را داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2089

به "انتشار اسامی دریافت کننده های تسهیلات صندوق نوآوری تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار اسامی دریافت کننده های تسهیلات صندوق نوآوری تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید