امتیاز سونی اکسپریا 1 مارک 4 از وجود پردازنده تازه کوالکام در آن خبر می دهد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، اینطور که به نظر می رسد، سونی می خواهد در پرچم دار مورد انتظار خود یعنی اکسپریا 1 مارک 4 از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس استفاده کند چرا که امتیاز کسب شده به وسیله این محصول در گیک بنچ از امتیاز گوشی های مجهز به نسخه استاندارد این تراشه بیشتر است.

امتیاز سونی اکسپریا 1 مارک 4 از وجود پردازنده تازه کوالکام در آن خبر می دهد

اگرچه در حال حاضر سونی در جمع شرکت های برتر فروشنده گوشی های هوشمند در دنیا دیده نمی گردد اما با این حال هر سال تعداد انگشت شماری محصول راهی بازار می نماید تا بدین ترتیب همچنان شاهد حضور نام این برند قدیمی و محبوب در این صنعت باشیم. یک سری از گوشی هایی که شرکت ژاپنی هر سال از آن رونمایی می نماید، پرچم دارانی هستند که نام گذاری عجیبی دارند. از اکسپریا 1 مارک 1 گرفته تا مارک 3، فعلا شاهد سه پرچم دار از برند این شرکت در بازار هستیم اما به نظر می رسد مدل چهارم نیز به زودی از راه می رسد.

تا به امروز در رابطه با اکسپریا 1 مارک 4 خبرهای متعددی منتشر شده که نشان می دهد سونی می خواهد یک پرچم دار بسیار قدرتمند، زیبا، پر از امکانات و البته گران قیمت را راهی بازار کند. گفته می شد این گوشی قرار است اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس را به عنوان قلب تپنده در خود داشته باشد که به نظر می رسد اینطور هم باشد. غالبا سونی از پردازنده پرچم دار هر سال در گوشی خود استفاده می کرد اما به نظر می رسد سال جاری میخواهد مدل پلاس را برای نماینده خود در نظر بگیرد که خبر خوبی به شمار میرود.

علت اینکه می توانیم تا حدودی با این خبر موافقت نموده و آن را موثق بدانیم این است که به تازگی شاهد حضور محصولی با شماره مدل XQ-CT54 در گیک بنچ بودیم. این شماره مدل هم دقیقا نشان دهنده اکسپریا 1 مارک 4 است که توانست در این بنچمارک امتیاز 1204 و 3352 را به ترتیب در بخش تک و چند هسته ای گیک بنچ کسب کند. اینطور که به نظر می رسد، تفاوت بین اسنپدراگون 8 نسل 1 و مدل پلاس آن خیلی چشمگیر نخواهد بود. از طرفی شاید اصلا فرکانس هسته های آن کاهش پیدا کند تا شاهد مشکل داغ شدن نباشیم.

البته فکر نکنید با کاهش فرکانس یک هسته، لزوما عملکرد پردازشی افت می نماید. شاید توان حداکثری پردازنده کاهش پیدا کند اما پرسش اصلی اینجاست که پردازنده تا چه مقدار می تواند این عملکرد خوب را حفظ کند؟ در آنالیز های انجام شده دیدیم که توان پردازشی و گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 1 بسیار بالاست اما بعد از گذشت مدتی عملکرد آن شدیدا افت می نماید. همین موضوع سبب شده کوالکام تصمیم بگیرد فرکانس آن را در مدل پلاس کاهش دهد تا این تراشه بتواند مدت زمان بیشتری، عملکرد خوب خود را حفظ کند (احتمالا) تا در نهایت بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.

مشخصات فنی این گوشی علاوه بر اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس شامل 12 گیگابایت حافظه رم و اندروید 12 می گردد. اما این تمام ماجرا نیست. چرا که سونی می خواهد یک مدل با 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی هم برای این گوشی در نظر بگیرد تا بدین ترتیب یک پرچم دار فوق العاده قدرتمند را برای رقابت با برترین های بازار عرضه کند.

بعلاوه گفتنی است شماره مدل XQ-CT54 برای مدل های اروپایی این محصول در نظر گرفته شده در حالی که شماره مدل های مخصوص بازار اوراسیا، XQ-CT72 و XQ-CQ72 است. در نوامبر سال گذشته هم شاهد این شماره مدل ها در پایگاه داده کمیسیون اقتصاد اوراسیا نیز بودیم. بعلاوه یک مدل دیگر با شماره XQ-CT64 نیز وجود دارد که برای بازار آمریکا در نظر گرفته شده است.

به نظر می رسد اکسپریا 1 مارک 4 از دوربین های بسیار قدرتمندی بهره خواهد برد و همین موضوع سبب شده شرکت ژاپنی قیمت آن را 6 الی 20٪ افزایش دهد. اکسپریا 1 مارک 3 همین حالا هم از بسیاری از گوشی های پرچم دار بازار گران تر است چرا که 1300 دلار قیمت گذاری شده و خیلی جالب خواهد بود اگر سونی بار دیگر قیمت گوشی تازه خود را افزایش دهد چون با همین شرایط هم استقبال از گوشی های این شرکت پایین است.

اکسپریا 1 مارک 4 نمایشگری 6.5 اینچی با وضوح 120 هرتز، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، حسگر اثرانگشت ادغام شده با کلید پاور و جک 3.5 میلی متری خواهد داشت که این روزها در هیچ پرچم داری دیده نمی گردد. از آن جایی که این گوشی در گیک بنچ دیده شده و به وسیله ECC هم گواهی دریافت نموده، انتظار داریم طی روزها یا هفته های آینده خبرهای بیشتری در رابطه با آن بشنویم. به صورت کلی هم احتمال داریم در ماه مه، شاهد رونمایی از این گوشی باشیم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2262

به "امتیاز سونی اکسپریا 1 مارک 4 از وجود پردازنده تازه کوالکام در آن خبر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتیاز سونی اکسپریا 1 مارک 4 از وجود پردازنده تازه کوالکام در آن خبر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید