اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن آذربایجان شرقی، ناکافی است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اهمیت سیاست های فراوری مسکن بویژه برای اقشار محروم و کم درآمد، اقدامات صورت گرفته در این حوزه را در استان ناکافی دانست و گفت: کمبود بودجه و اعتبار دلیل کافی برای کم کاری در این حوزه نیست و باید از امکانات خوبی که در اختیار داریم به بهترین شکل استفاده کنیم.

اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن آذربایجان شرقی، ناکافی است

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان، با ابراز نارضایتی از عملکرد حوزه مسکن در استان، اظهار کرد: با وجود طرح های متعدد برای فراوری مسکن، هنوز اقدام عملیاتی قابل توجهی در این حوزه انجام نشده است.

وی اظهار داشت: بیشترین عملکرد این حوزه مربوط به پرداخت تسهیلات مسکن و معرفی متقاضیان به بانک های عامل است؛ در حالی که توان دستگاه های متولی قطعاً بالاتر از این است و اگر کاری انجام نشده، ناشی از کم کاری بوده است.

پورمحمدی اعلام کرد: بعد از شش ماه از کلنگ زنی پروژه مسکن فرهنگیان در شهر جدید سهند، هیچ کاری انجام نشده و از مجموع 17 هزار سهمیه این شهر برای ساخت مسکن، هنوز 70 واحد هم ساخته نشده است.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با اشاره به اینکه در جلسات ستاد بازآفرینی شهری، شاهد گزارش های تکراری هستیم، اضافه نمود: این ستاد بالاترین مرجع سیاست های فراوری مسکن در استان است و انتظار داریم که برای سامان دهی حوزه مسکن و تأمین مسکن اقشار محروم و کم درآمد تدابیر جدی اتخاذ گردد.

وی با بیان اینکه مقوله مسکن از نظر مالی و اجتماعی فوق العاده مهم است، اظهار کرد: بسیاری از مسائل این حوزه مربوط به هماهنگی میان دستگاه ها است و با همکاری بین بخشی قابل حل است.

پورمحمدی تأکید کرد: بیشتر از این هم می گردد کار کرد و صرف این که کمبود اعتبار داریم دلیل کافی برای کم کاری نیست؛ امکانات خوبی در استان داریم که باید با همکاری و هماهنگی از آنها استفاده کنیم.

وی گفت: مدیریت استان آماده است تا هر مصوبه یا مجوزی را صادر یا به وسیله مراجع ملی پیگیری کند، به شرط اینکه موجب گره گشایی در حوزه مسکن گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه بیشتر طرح های مسکن در استان، در حد برنامه ریزی بوده و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است، گفت: در بحث ساخت وساز مسکن توفیق چندانی در استان نداریم.

جواد رحمتی اضافه نمود: درخواست هایی که منجر به عقد قرارداد در طرح های فراوری مسکن شده بسیار اندک است و بیشتر طرح های اجراشده نیز به صورت خودمالک بوده است.

وی همچنین تأمین زیرساخت های اساسی برای پروژه های مسکن را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای اینکه به مسائل مسکن مهر دچار نشویم، باید همزمان با ساخت مسکن، زیرساخت های اساسی آن نیز تأمین گردد.

رحمتی در مورد پروژه های مسکن مهر نیز اظهار کرد: طبق سیاست های دولت، پرونده مسکن مهر سال جاری باید بسته گردد که بر این اساس، مسائل واحدهای باقی مانده باید در سریع ترین زمان حل و فصل گردد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین کارآمدسازی و هویت بخشی به بافت های فرسوده و ناکارآمد را مهم ترین هدف طرح بازآفرینی شهری مطرح کرد و گفت: تسهیل گری و توانمندسازی بخش مهمی از این طرح است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هم در این جلسه از اجرای 64 پروژه روبنایی و زیربنایی در 20 محله استان از محل اعتبارات تبصره 18 اطلاع داد و اضافه نمود: این پروژه ها در حوزه های فرهنگی، آموزشی، بهسازی معابر و محلات، تاسیسات زیربنایی، ورزشی، درمانی و مسیرگشایی اجرا می شوند و تا به امروز برای اجرای آن ها 53 میلیارد تومان هزینه شده است.

ابوالقاسم سلطانی درخصوص طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: از مجموع 40 هزار و 231 واحد سهمیه استان از این طرح، پرونده 6538 متقاضی به تایید نهایی رسیده و 3523 متقاضی مبلغ پیش ثبت نام خود را واریز نموده اند.

وی با اشاره به اینکه برای 3863 واحد، زمین به صورت گروهی واگذار شده است، اضافه نمود: در حال حاضر 14 پروژه احداث مسکن برای ساخت 12 هزار و 518 واحد در شهرهای تبریز (10 پروژه)، مراغه، اهر و مرند در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز در این جلسه گزارشی از اجرای طرح های ساخت مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر و شهر جدید سهند ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1468

به "اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن آذربایجان شرقی، ناکافی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن آذربایجان شرقی، ناکافی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید