استانی که 40 هزار هکتارش بیابان شده است!

به گزارش تور ایتالیا ارزان، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان حتی یک هکتار هم بیابان نداشت اما هم اکنون 40 هزار هکتار بیابان دارد.

استانی که 40 هزار هکتارش بیابان شده است!

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، گودرز باقری فرد، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 4000 هکتار جنگل کاری با بذر تا به امروز در سطح عرصه های منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است همچنین 3000 هکتار مرتع کاری با بذر در سطح استان اجرا شده که بیشتر در راستای توسعه گیاهان دارویی از جمله داروهای آنغوزه و باریجه بوده است.

وی اظهارکرد: از مجموع مرتع کاری با بذر انجام شده در استان 2300 هکتار گیاهان دارویی بوده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 400 هکتار نهال کاری در سطح استان انجام شده است که در صورت تامین اعتبار این میزان به 700 هکتار خواهد رسید.

باقری فرد شرح داد: علاوه بر نهال کاری انجام شده، در راستای پویش ملی نهال کاری هم زمان با سراسر کشور در روز 14 آذرماه 140 هزار نهال در قالب 320 هکتار در مناطق سردسیری استان گونه های بلوط، بنه، زالزالک و گلابی وحشی و در مناطق گرمسیری گونه های کنار، کهور و اکالیپتوس کاشت شد.

وی ادامه داد: پوشش به تراکم جنگل در استان نسبت به سال 48 بهتر شده اما شرایط تصرفات بیشتر شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: بهره برداران و کشاورزان استان در سال گذشته با فروش نزدیک به 11 تن شیرآبه آنغوزه 5 میلیارد تومان فروش و درآمد داشتند.

باقری فرد شرح داد: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 426 هزار هکتار جنگل و مرتع وجود دارد که از این میزان 40 هزار هکتار بیابان، 774 هزار هکتار جنگل و 552 هزار هکتار مرتع است.

وی در خصوص این میزان بیابان در استان تاکید کرد: به علت خشکسالی و شرایط حاد منطقه جنوب غرب استان از جمله گچساران و بهمئی این شرایط به وجود آمد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد حتی یک هکتار هم بیابان نداشت، اظهار کرد: مرتعی بودن، سست بودن خاک، اکوسیستم شکننده، تبخیر بالا و فرسایش خاک از مهم ترین دلایل تبدیل 40 هزار هکتار مرتع استان به بیابان هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 906

به "استانی که 40 هزار هکتارش بیابان شده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانی که 40 هزار هکتارش بیابان شده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید