احتمال گسترش روابط نظامی چین و هند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، روزنامه پاکستانی نوشت که چین و هند با وجود اختلافات مرزی و تنش ها بر سر تحریم تروریسم، برای ایجاد نقشه راه و افزایش همکاریهای نظامی دو کشور کوشش می نمایند.

احتمال گسترش روابط نظامی چین و هند

با تور هوایی چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، شانگ وانکوان وزیر دفاع این کشور پس از ملاقات با همتای هندی خود گفه است که دولت پکن به پیشنهاد هند در خصوص ایجاد نقشه راه مشترک برای گسترش روابط نظامی دو کشور پاسخ مثبت داده است.

روزنامه پاکستانی نوشت که چین و هند به عنوان دو کشور پرجمعیت برای نفوذ در آسیا کوشش می نمایند و روابط خود را باوجود اختلافات ارضی در دو طرف رشته کوههای هیمالیا گسترش می دهند.

چین و هند در سال 1962 میلادی بر سر اروناچل پرادش یکی ایالت های هند درگیر شدند که به گفته مقامات پکن، بعضی از مناطق این ایالت جزئی از جنوب تبت محسوب می شوند.

خبرگزاری دولتی چین به نقل از سخنان منوهار پاریکر وزیر دفاع هند می نویسد: دولت هند امیدوار است تا برای گسترش مبادلات دوجانبه، در همه بخش ها با چین همکاری کند.

پرس تراست آف اندیا خبرگزاری هندی نیز در این خصوص نوشت که وزیر دفاع این کشور برای مشخص حدود واضح و روشن از خط کنترل واقعی مرزی بین دو کشور تاکید نموده است.

اما، این خبرگزاری ادامه داد که چین در این خصوص ملاحظاتی را مطرح نموده که در سال گذشته در دوران ملاقات نارندرا مودی نخست وزیر هند از این کشور نیز پیشنهاد شده بود.

این در حالی است که دولت هند در اوایل ماه جاری میلادی واکنش شدیدی در خصوص مقاومت چین در قبال تحریم مسعود اظهر سرنموده گروه جیش محمد در سازمان ملل ابراز نموده بود.

چین روابط حسنه ای با پاکستان رقیب اصلی هند در منطقه دارد و پروژه های میلیاردها دلاری در زیرساخت های این کشور را کلید زده است.

به گفته خبرگزاری هندی، سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند از چین خواسته تا در خصوص موضع خود در قبال سرنموده جیش محمد تجدید نظر کند که از سوی دهلی نو در خصوص حمله تروریستی به پایگاه نیروی هوایی هند در پتهان کوت منطقه مرزی این کشور با پاکستان متهم است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 794

به "احتمال گسترش روابط نظامی چین و هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال گسترش روابط نظامی چین و هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید