آشنایی با فرودگاه هوشی مین ویتنام

به گزارش تور ایتالیا ارزان، فرودگاه هوشی مین ویتنام

شهر هوشی مین که به نام سایگو هم شناخته می گردد، پایتخت دیدنی ویتنام و بزرگترین شهر این کشور است و سفر به هوشی مین به معنای سفر به جایی است که در آن فرهنگ سنتی و مدرن به خوبی با هم سازگار شده اند شهری پر از تضادها، پر از آسمانخراش های کم نظیر در کنار قدیمی ترین و تاریخی ترین جاذبه ها، شهری با غذاهای لذیذ و فروشگاه های سنتی بی مانند. تقریبا می توان گفت که بهترین فرودگاه این کشور به نام فرودگاه هوشی مین ویتنام هم در همین شهر واقع شده است و به همین منظور خبرنگاران شما را با راهنمای کاملی از این فرودگاه آشنا می نماید.

آشنایی با فرودگاه هوشی مین ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

فرودگاه هوشی مین ویتنام با نام فرودگاه بین المللی تان سون نهات Tan Son Nhat (IATA: SGN, ICAO: VVTS) بزرگ ترین فرودگاه این کشور است که در فاصله ی6 کیلومتری از شمال مرکزی منطقه یک شهر هوشی مین قرار گرفته است. فرودگاه تان سون نهات از 2 ساختمان پایانه ای اصلی استفاده می نماید که پایانه خانگی اول و پایانه خانگی دوم نامیده می شوند.

ترمینال بین المللی جدید این فوردگاه در سپتامبر سال 2007 باز شد این ترمینال ظرفیت 8 تا 10 میلیون نفر مسافر در هر سال را دارد و باعث شده است تا ظرفیت کلی این فرودگاه بیشتر از گذشه گردد و بتواند سالانه 15تا 17 میلیون نفر را جا به جا کند.

موقعیت فرودگاه هوشی مین ویتنام

این فرودگاه در موقعیت 10°4908″N، 106°3907″E قرا ردارد و 10 متر بالاتر از سطح دریا است. تاین فرودگاه در 6 کیلومتری شمال شهشر هوشی منین قرا دارد.

ظرفیت فرودگاه

15 الی 17 میلوین مسافر در سال

در این فرودگاه انتظار چه چیز را داشته باشیم؟

  • توسعه هایی که در سال های اخیر ر این فرودگاه اعمال شده باعث شده تا خطوط امنیتی بهتر از گذشته باشند و کارکنان فرودگاه مشکل خاصی با مسافرانی که در نیمه شب در این فرودگاه هستند نداشته باشند.
  • معمولا پروازها سر ساعت فرودگاه را ترک می نماید بنابراین باید به موقع در فرودگاه حضور داشته باشید تا از پروزازتان عقب نفتید.
  • رستوران این فرودگاه حول و حوش ساعت 11 ظهر بسته می گردد.
  • در این فردگاه می توانید از وای فای رایگان بهره ببرید.

در این فرودگا کجا بخوابیم؟

گاهی پیش می آید که مجبور هستید در فرودگاه بخوابید و شب را به صبح برسانید، در این شرایط زمین های داخل فرودگاه هوشی مین ویتنام از بهترین و جادارترین مکان ها برای خوابیدن هستند. در طقبقه اول این فرودگاه فضای زیادی برای خوابیدن ندارید ولی از نظر سر وصدا، آرام ترین و بی سر و صداترین طبقه در این فرودگاه است. در طبقه سوم فضای بیشتری برای خواب وجود دارد و بسیاری از مسافران ترجیح می دهند شب را در این قسمت بگذرانند البته این طبقه نسبت به طبقه اول شلوغ تر است سرو صدا در آن بیشتر.

در این فرودگاه چندین رستوران و کافه وجود دارد که بعد از بسته شدن آن می توان جایگاه و نیمکت هایی که بیرون آن ها چیده می گردد را به کناری کشید و روی آن ها استراحت کرد، از این طریق فضای بیشتر و راحت تری هم برای استراحت خواهید داشت، نگران نباشید چون این کار اصلا در آن جا غیر معمول یا نادرست نیست و حتی صاحبان رستوران و کافه ها هم خودشان از این قضیه باخبرند. حتی خود پرسنل فرودگاه هم گهگداری این کار را می نمایند پس خیالتان راحت باشد. ولی یکی از ویژگی های نه چندان مثبت این فرودگاه که تا حالا از مسافران زیاد شنیده شده است این است که فرودگاه هم گرم است و هم سیستم تهویه ضعیفی دارد، این یکی از موارد منفی فرودگاه هوشی مین ویتنام است.

با همه این اوصاف برخی از افراد اصلا راحت نیستند که بخواهند یک شب را در فرودگاه بمانند و در آن جا بخوابند، اگر شما هم جز همین دسته هستید می توانید به هتل های نزدیک فرودگاه بروید. حتی از این هتل ها به فرودگاه سرویس رفت و برگشت هم وجود دارد بنابراین از نظر حمل و نقل هم به مشکل نمی خورید، مسلما خوابیدن در فرودگاه پوینت های منفی خودش را دارد مثلا اینکه نمی توانید خواب درست و حسابی ای در فروگاه داشته باشید و ممکن است چندین بار با سرو صدا مرتب از خواب بپرید، هتل برای داشتن یک خواب راحت و بی دردسر گزینه خوبی است.

سرویس ها و امکانات بیشتر فرودگاه

  • ای تی ام ها: هم در ترمینال اول و هم در ترمینال دوم تعداد زیادی دستگاه ای تی ام وجود دارد که در صورت لزوم می توانید از آن ها بهره ببرید.
  • امکان کرایه ماشین: در این فرودگاه امکان کرایه ماشین وجود دارد که در ازای پرداخت مبلغی می توانید به مدت محدود ماشین کرایه کنید. 4 مورد از شرکت های معتبر اجاره ماشین در این فرودگاه ، Sastco، Song Viet، Acvuni و Phu Nhuan نام دارد که جای آن ها درست در کنار در خروجی فرودگاه است.
  • تعویض پول: در این فرودگاه جاهای مختلفی وجود دارد که در آن ها می توانید پولتان را عوض کنید که یکی از آن ها در نزدیکی گیت های شماره 17 و 18 هستند، یکی از آن ها روبروی منطقه چکین در صف D و یکی هم در قسمت لابی سالن خروجی قرار گرفته است.
  • آب آشامیدنی: در قسمت های مختلفی از فرودگاه می توانید به آب اشامیدنی رایگان دسترسی داشته باشید.
  • مرکز خرید: در این فرودگها چندین فروشگاه متنوع کوچک وجود دارد که کالاهای سنتی ویتنام را به فروش می رسانند.
  • غذا: اگر چه در فرودگاه هوشی مین ویتنام چندین رستوران وجود دارد اما هیچ کدام از آن ها به صورت 24 ساعته سرویس دهی نمی نمایند. معمولا ساعت کاری آن ها 1 ساعت قبل از اولین پرواز است و 30 دققیه بعد از آخرین پرواز هم بسته می شوند. این رستوران ها در طبقه اول و دوم فرودگاه قرار دارند.
  • خدمات پزشکی: در مواقع ضروری می توانید با شماره (08) 38 485 383 - 3408 تماس بگیرید.
  • امکان شارژ موبایل
  • اداره پست
منبع: الی گشت
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 485

به "آشنایی با فرودگاه هوشی مین ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه هوشی مین ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید