آشنایی با بنای کولوسئوم

به گزارش تور ایتالیا ارزان، کولوسئوم نام آشنایی برای گردشگران و تاریخ دوستان است، حتی اگر فیلک گلادیاتور را دیده باشید هم نام آن را شنیده اید، این بنای شگفت انگیز نماد ایتالیای کنونی و سمبل شکوه امپراتوری روم باستان است که با وجود تحمل وقایع گوناگون در تاریخ باز هم سرپای خود ایستاده و هر ساله گردشگران فراوانی از آن دیدن مینمایند.

آشنایی با بنای کولوسئوم

کولوسئوم نام  اولین آمفی تئاتر دائمی و ماندگار ساخته شده در روم که در زمینهای باتلاقی ما بین تپه های Esquiline و کائلین Caelian واقع شده بود. در این مجموعه امپراطوری روم شاهد فجیع‌ترین جنایات به شکل کشتار بردگان و مسیحیان بوده است.

پلان این مجموعه به شکل بیضی به قطرهای 188 و 156 متر زیر بنای آن حدود 6000 متر می‌باشد ارتفاع آن تقریباً به اندازه یک ساختمان 15 طبقه می‌رسد (حدود 48 متر) کف صحنه چوبی است و در زیر آن مجموعه‌ای از اتاقها و گذرگاهها برای عبور حیوانات طراحی شده بود

کف این مجموعه ایونیک (Ionic)، و در طبقه سوم سبک قرنتی (Corinthian) که نزدیک به سبک کلاسیک یونان بود، به کار رفته‌است. این بنا به دلیل عبور و مرور آسان جمعیت به داخل و خارج میدان یکی از شاهکارهای مهندسی است

این مکان تا اوایل قرون وسطی بسته بود و پس از بازگشایی مجدد، از آن به عنوان مکانی برای کارگاه های آموزشی ، تعلیم فرامین دینی و زیارتگاه مسیحیان استفاده میگردد

کولوسئوم 80 ورودی دارد و 50000 تماشاگر را در خود جای می‌داده است. بنای بیضی شکل کلوسئومیکی از پربیننده ترین بناهای تاریخی در ایتالیا میباشد.  این بنا به دلیل عبور و مرور آسان جمعیت به داخل و خارج میدان یکی از شاهکارهای مهندسی میباشد در بالای این سه طبقه اصلی، طبقه زیرشیروانی شامل ستونهای مستطیل شکل سبک قرنتی قرار دارد، فضای بین ستون‌ها با 40 عدد پنجره کوچک مستطیل شکل پر شده است. در قسمت بالا، دیوارکوب‌ها و بندگاه هایی وجود دارد که تیرک‌هایی را که سایه بان‌ها به آنها آویزان است، نگه داشته‌اند.

و در آخر می توان از این بنا، از بعد طراحی و مهندسی آن بعنوان یک شاهکار یاد کرد،چرا که بعنوان شاید برترین جاذبه تور ایتالیا و به طبعات آن تردد انبوه جمعیت،باید گفت که تردد و عبور و مرور بازدید کننده ها بسیار راحت می باشد

اگرچه وزیر فرهنگ ایتالیا به نوع رویدادهایی که قرار است در «کولوسئوم» برگزار شود اشاره‌ای نکرده، اما به نظر می‌رسد رویکرد آنها بیشتر به سمت اجرای تئاتر است تا برگزاری کنسرت‌.

پروژه مرمت کولوسئوم با سرمایه‌گذاری 25 میلیون یورویی یک ثروتمند ایتالیایی به نام دیه‌گو  دلا واله در حال انجام است و قرار است دولت ایتالیا نیز 18 میلیون یورور در این پروژه مشارکت داشته باشد.

کولوسئوم در مرکز شهر تاریخی رم یکی از مکان‌های دیدنی و به عنوان نماد تاریخی این شهر شناخته می‌شود. این بنا که یک آمفی تئاتر رومی است، به دستور امپراتور وسپازیانو ساخته و در سال 80 بعد میلاد افتتاح شد.

انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 632

به "آشنایی با بنای کولوسئوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بنای کولوسئوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید