80 درصد مردم اصلاً سینما نمی فرایند ، حدود 15 درصد مردم فقط یک یا دوبار درسال فیلم می بینند! خبرنگاران

به گزارش تور ایتالیا ارزان، نتایج پژوهش موج سوم پیمایش سنجش شرایط مصرف کالاهای فرهنگی در ایران در خصوص رفتن به سینما توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

80 درصد مردم اصلاً سینما نمی فرایند ، حدود 15 درصد مردم فقط یک یا دوبار درسال فیلم می بینند! خبرنگاران

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، به نقل ازمرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، هدف کلی پژوهشگران این پیمایش فراهم ساختن مجموعه ای از داده ها درباره شیوه گذرندان زمان فراغت مردم در شهرها و روستاهای ایران و مصرف فرهنگی آنان بوده است. همچنین این پژوهش از نظر هدف، کاربردی بوده و از نظر زمانی، از نوع مقطعی می باشد. از نظر گستره، از نوع پهنانگر می باشد. در این پژوهش در دو سطح توصیفی و تحلیلی و با بهره گیری از پارادایم مطرح در چهارچوب نظری، یافته های به دست آمده ارائه شده است. داده های این پژوهش به شیوه پیمایش گردآوری شده است. اطلاعات مربوط به شهفرایندان ایرانی از طریق پرسشنامه ساختاریافته به صورت مصاحبه رودرو، جمع آوری شده است.همچنین جمعیت آماری این پژوهش، شامل تمامی افراد 15 سال به بالای ساکن شهر و روستاهای کشور است.

تعداد نمونه در این بررسی 15606 نفر در 31 استان کشور هستند.

در بخش سینما این پیمایش درباره رفتن به سینما، از پاسخ گویان پرسیده شده است: سالی چند بار به سینما می روید؟ که به شرح ذیل نگاشته شده است: 77.7 درصد اصلاً سینما نمی فرایند و تنها 22.3 درصد سینما می فرایند.

همچنین پس از سه دسته دسته بندی مشخص شد که 27 درصد کسانی که سینما می فرایند یک بار در سال، 27.9 درصد دوبار در سال و 45.1 درصد بیش از دو بار در سال به سینما می فرایند.

این پیمایش در سال 1398 به مرحله اجرا رسید و در سال 1399 توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: تنها 4 درصد از 83 میلیون ایرانی به تئاتر می فرایند!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1745

به "80 درصد مردم اصلاً سینما نمی فرایند ، حدود 15 درصد مردم فقط یک یا دوبار درسال فیلم می بینند! خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 درصد مردم اصلاً سینما نمی فرایند ، حدود 15 درصد مردم فقط یک یا دوبار درسال فیلم می بینند! خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید