300 هزار نفر از جمعیت کرمان سالمند هستند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، مدیرکل اداره بهزیستی استان کرمان گفت: استان کرمان، 300 هزار سالمند دارد که 6 هزار نفر از آن ها با بهزیستی کرمان در ارتباط هستند.

300 هزار نفر از جمعیت کرمان سالمند هستند

علیرضا وحید زاده امروز در همایش سلامت و سالمندی و آلزیمر، با تبریک هفته سالمند گفت: هر ساله به مناسبت هفته سالمند بهزیستی به عنوان دستگاه متولی، برنامه هایی دارد.

او اضافه نمود: استان کرمان 300 هزار سالمند دارد که درصد سالمندی در استان کرمان، نسبت به کشور 9.25 درصد تخمین زده شده و 6 هزار سالمند به نوعی با بهزیستی کرمان، ارتباط دارند.

به گفته مدیرکل اداره بهزیستی استان کرمان تا یک دهه قبل، بحث سالمندی در کشور با این عنوان که انسان وارد یک مرحله از زندگی می گردد که احتیاج به خدمات ویژه خواهد داشت، جدی گرفته نشده بود.

او بیان داشت: وقتی که درصد افرادی که وارد مرحله سالمندی شدند، افزایش پیدا کرد، متوجه زنگ خطر شدیم؛ چرا که طبیعتا باید ورودی و خروجی های متناسب وجود داشته باشد و جمعیت متعادل بماند.

وحید زاده توضیح داد:باید برای جمعیت زیر 15 سال به عنوان جمعیت فعال و برای جمعیت بالای 60 سال، یک تعریف اساسی وجود داشته باشد و خدمات هر 3 طیف سطح بندی را پوشش دهد.

او با اشاره به اینکه متاسفانه برای جمعیت بالای 60 سال، آن طور که باید تعریف خدمات صورت نگرفته است، اضافه نمود: تقریبا 5 سال است که جامعه به چنین خدماتی توجه نموده و دستگاه های اجرایی با تعریف سند سالمندی و شورای سالمندی به ریاست استاندار، درصدد انجام برنامه هایی هستند و این امر نیز قابل استناد است.

مدیر کل اداه بهزیستی استان کرمان توضیح داد: اگر این امر جدی گرفته گردد و به مردم آگاهی و شناخت داده گردد و خدمات مورد انتظار آن ها تامین گردد، این سند، بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

او می گوید: هدف از برگزاری همایش امروز، دعوت از افراد متخصص و فعالان اجتماعی است و با این کار می خواهیم مسئولان را نسبت به مرحله سالمندی که دوره مهمی از زندگی و دوران ارتباط در اجتماع است، حساس کنیم.

وحید زاده اعلام کرد: سیستم های خدمت رسانی در زمینه ارائه خدمات به سالمندان، از لحاظ نگهداری شبانه روزی برای آن گروهی که خانواده موثر ندارند و... خیلی کم است و باید تسهیلگری برای این امر انجام گردد.

او گفت: 5 موسسه و 9 بنیاد فرزانگان در حوزه سالمندی در استان کرمان فعالیت می نمایند و برای ارائه خدمات تخصصی مراکز محدودی داریم و باید برای این امر سرمایه گذاری بیشتری گردد و همه دستگاه ها باید در این زمینه یاری نمایند.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2335

به "300 هزار نفر از جمعیت کرمان سالمند هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 هزار نفر از جمعیت کرمان سالمند هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید